Skip to main content

آقای کیانوش توکلی، در پیوند

آقای کیانوش توکلی، در پیوند
کاوه جویا
عنوان مقاله:
پيش بيني آينده ،نقش دروغ در تغيير رژيم هاي استبدادي

آقای کیانوش توکلی، در پیوند با ویدئوی بالا نکاتی را یادآور می شوم:
1 ـ دروغ پراکنی در مناسبات حکومت ها و جریان های سیاسی پدیده ی تازه ای نیست که نیازمند "کشف" باشد، بلکه از هزاران سال پیش وجود داشته است. از این رو مقدمه ی بیان شده از سوی شما با این بیان که: "ما امروز در جایی قرار داریم که جنگ دروغ هست" موردی ندارد. چه انگیزه ای شما را واداشته است که درست در این هنگام به ایراد "خطابه" پیرامون دروغگویی بپردازید؟
2 ـ بزرگترین مرکز دروغ پراکنی در جهان امروز، بیگمان رژیم سراسر نکبت جمهوری اسلامی است؛ همان رژیمی که همین روزها ده ها تن از مردم شرکت کننده در خیزش دی 96 را در زندان، زیر شکنجه کشته و سپس بر خلاف همه ی شواهد موجود، حتی با وجود اعتراضات بخشی از مقامات خود همین رژیم، با وقاحت نفرت باری اعلام می کند که این جوانان "معتاد بوده و خودکشی کرده اند"! آیا شایسته تر نیست که به جای حرارت

به خرج دادن در بازشکافی سخنان برخی از افراد منتسب به اپوزیسیون برای "کشف" دروغگویی علیه رژیم، کوشش خود را صرف افشای دروغ سازی و دروغ پراکنی دستگاه جنایتکار حکومت جمهوری اسلامی نمایید، که دروغ پراکنی سازمان بافته اعمال می کند؟ بویژه که تارنمای ایران گلوبال داعیه ی بازتاب دادن صدای اپوزیسیون را دارد.
3 ـ شما با کدام دلیل و مدرک خبر نقل شده از آقای علی جوانمردی، دایر بر سفر خانواده ی علی خامنه ای را دروغ می خوانید؟ چگونه ثابت می کنید که خانواده ی خامنه ای در روزهای خیزش دی 96 به ترکیه نرفته اند؟ و بر این پایه علی جوانمردی را دروغگو می نامید؟ این طرفداری بی پایه از علی خامنه ای چه علتی دارد؟
4 ـ شما با کدام دلیل و مدرک خبر نقل شده از برخی منابع، مبنی بر اینکه کشتی سانچی مأموریت فروش نفت به کره ی شمالی را داشته است، دروغ می خوانید؟ خبر مزبور می گوید که کشتی سانچی حاوی گاز برای کره ی جنوبی و نیز نفت برای کره ی شمالی بوده است. با کدام مدرک با اطمینان می گویید که این کشتی مأموریتی برای کره ی شمالی نداشته است؟ و ناقلان این گزارش را دروغگو می خوانید؟
5 ـ آیا واقعاً مواردی چون آنچه که در کتابی درباره ی رفتن علی خامنه ای به شوروی ادعا شده است، این اندازه مهم است که مدت ها وقت شما و حجم ایران گلوبال را به خود اختصاص دهد؟ بویژه در زمانی که خیزش ایرانیان به مرحله ی نوینی گام گذاشته، نیاز فراوان به یاری رسانه ای دارد.
5 ـ به نظر می رسد که شما خود با استدلالات بی پایه نقش وکیل رژیم جمهوری اسلامی را بر گردن گرفته اید و لابد به خودتان بابت این "جوانمردی" تبریک هم می گویید! باید بگویم که این کار شما تنها به آبروی خود شما و تارنمای ایران گلوبال آسیب خواهد زد، چرا که اساس استدلال های شما بی بنیاد است.
6 ـ رژیم جمهوری اسلامی، با داشتن هزاران رسانه و تریبون و کارشناس اطلاعاتی و تبلیغاتچی که از دارایی ملت ایران تغذیه می شوند، خود، 24 ساعته، سرگرم تبلیغ خود و کردارهایش و تهاجم به مخالفانش می باشد و نیازی به شما، به عنوان یک چهره ی شناخته شده ی اپوزیسیون، ندارد که رگ "جوانمردی" اش بالا آمده به دفاع "منصفانه" از او بپردازد. بهتر آن است که بر هیجانات "جوانمردنمایانه" ی خود لگام زده، اندکی به سستی استدلال های خود و کاری که در دفاع بی پایه از خیانت ها و جنایت های یک دستگاه حکومتی اهریمنی، که 40 سال است با دروغ و شکنجه و اعدام ملتی را به تیره روزی کشانده است، آغاز کرده اید بیندیشید.
7 ـ من نمی گویم که به صرف مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی، باید هر خبری را پیرامون بدکرداری های آن چشم و گوش بسته پذیرفت. اما رویکرد شما را در ویدیوی بالا، نه حقیقت جویانه، بلکه جانبدارانه از رژیم می بینم. چه انگیزه ای شما را برآن داشته که در هر موردی که کسی چیزی علیه رژیم گفت، بدون دلیل و مدرک دخالت کرده، حکم به بی گناهی رژیم بدهید؟ افزون بر این، وظیفه ی یک رسانه ی اپوزیسیون این است که کوشش خود را در درجه ی نخست متوجه دفاع از مردم و ضدیت با رژیم ستمگر سازد. پیکار با دروغ و فریب را بر مرکز دروغ و فریب متمرکز سازید، که همانا رژیم ننگین حاکم بر ایران است.