Skip to main content

آقای دوشوکی گرامی،

آقای دوشوکی گرامی،
اژدر بهنام

آقای دوشوکی گرامی،
نمی‌خواهم درباره چند و چون کامنت‌ها و یا سیاست کامنت‌نویسی ایرانگلوبال چیزی بنویسم و تنها قصد دارم چند توضیح فنی بدهم.
در حال حاضر در ایرانگلوبال 3 نوع کامنت وجود دارد:
1- کامنت کاربرانی که حساب کاربری سایت را دارند. این اشخاص می‌توانند زیر همه مطالب و از جمله در "صفحه شما" کامنت بنویسند. کامنت‌های این اشخاص بطور مستقیم در سایت منتشر می‌شوند. مسؤل کامنت‌ها و آقای توکلی امکان بررسی و عدم انتشار آنها را دارند.
2- کامنت‌های فیسبوکی. کسانی که حساب فیسبوک دارند، می‌توانند در زیر همه مطالب کامنت بنویسند. این کامنت‌ها برخلاف آنچه که نوشته‌اید، برای همه قابل مشاهده است. اگر شما آنها را نمی‌بینید، مربوط به تنظیمات مرورگر شما می‌شود. می‌توانید مرورگر خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید آنها را نیز مشاهده کنید. مسؤل کامنت‌ها و آقای توکلی امکان بررسی و عدم انتشار آنها را دارند.
3- کامنت‌های کاربران بدون حساب کاربری. این کامنت‌نویسان تنها می‌توانند در "صفحه شما" کامنت بنویسند. کامنت‌های آنها دو زمانه است. به این معنی که پس از نوشتن باید توسط مسؤل کامنت‌ها بررسی و منتشر شود.
اگر این اشخاص بخواهند در رابطه با مقاله بخصوصی نظر خود را بنویسند، این امکان را دارند که عنوان مقاله را قید کنند. در این صورت، مسؤل کامنت‌ها می‌تواند با دو کلیک، آنها را به زیر مقاله مربوطه منتقل کند.
"صفحه شما" در حقیقت گونی کامنت‌هاست. چه کامنت‌هایی که در این صفحه نوشته شده باشند و چه کامنت‌هایی که در زیر مطالب گوناگون نوشته شده باشند، در این گونی جمع می‌شوند. حسنش هم این است که خوانندگان می‌توانند با مراجعه به این صفحه مشاهده کنند که در زیر کدام مطلب، چه کامنت‌هایی نوشته شده است.
اگر دقت کنید، در این صفحه، در زیر هر کامنتی، نام مقاله یا مطلبی که کامنت در آن نوشته شده، قابل مشاهده است. بنابراین اگر کامنتی زیر مقاله شما نوشته شده باشد، نام مقاله را در زیر آن کامنت می‌بینید و اگر کاربر بدون حساب کاربری نظر خود را درباره مقاله شما نوشته باشد و عنوان مقاله را قید کرده باشد و مسؤل کامنت‌ها به خود زحمت بدهد و با دو کلیک، آن را به زیر مقاله شما منتقل کرده باشد، علاوه بر "صفحه شما"، در زیر مقاله شما هم دیده خواهد شد. (اینجا چند اگر وجود دارد که امیدوارم همه برآورده شود).
در پایان تذکر درستی داده بودید و آن اینکه توضیحی در صفحه "درباره ما" داده شده است که باید در "صفحه شما" هم درج می‌شد.
من این توضیح را به "صفحه شما" اضافه کردم و تصور می‌کنم که آقای توکلی هم مخالفتی با آن نداشته باشند.