Skip to main content

به نظر من فراخوان به برگزارى

به نظر من فراخوان به برگزارى
سعیدرضا
عنوان مقاله:
دو پيام از "كنشگران سياسى درونمرزى و برونمرزى ايران"

به نظر من فراخوان به برگزارى رفراندوم جهت تعيين نوع حكومت اينده ايران، اگر چه با توجه به واقعيات جارى و نوع رژيم حاكم، سرابى بيش نيست، ولى طرح اين شعار به خودى خود بيانگر عبور از شعبده اصلاح طلبى حكومتى و همچنين عدم شركت در انتخابات اتى حكومتى است، از اين منظر طرح اين شعار حركتى رو به جلو و در جهت عبور از جمهورى اسلامى ميباشد. از طرف ديگر مى پذيرم كه شعار رفراندوم بواسطه اينكه بهاء كمترى را از شعار دهنده طلب ميكند، ميتواند در سطوح گسترده ترى مطرح و نيروى بيشترى را در جامعه را فعال نمايد.
اما من سرنگونى طلب در اين ساليان و با اين رژيم اموخته ام، كه هر گردى گردو نيست و اب هم در دست رژيم جهل و جنايت تبديل به سراب ميگردد.

فراموش نكنيم كه با توجه به شرايط روز و جنگ گرگ ها، شعار رفراندوم ميتواند توسط جناح هاى رژيم مصادره، بى محتوا و مسخ گردد و در جهت منافع انها مورد استفاده ابزارى قرار بگيرد، نامش را هم ميگذارند فشار از پايين و چانه زنى در بالا ( همانگونه كه در روز ٢٢ بهمن روحانى سعى داشت رفراندوم را در حد يك نظر سنجى بين جناح هاى رژيم تقليل دهد).
از طرف ديگر رفتن پشت شعار رفراندوم، ميتواند صدمات جبران ناپذيرى به جوش و خروش مردم و جوانان در خيزشهاى انان جهت عبور از جمهورى اسلامى وارد اورد و موجبات واگرايى و تفرقه در صفوف مبارزاتى را فراهم سازد.
سوال مشخص من از طرفداران رفراندوم اين است كه هرگاه همانطور كه نوشته ايد به اصلاح ناپذيرى رژيم ايمان داريد، چگونه باور داريد كه رژيم پتانسيل كناره گيرى و تحويل قدرت انهم از طريق يك رفراندوم را دارا ميباشد.

مگر كلام مارك تواين را فراموش كرده ايم كه
"انجايى كه ازادى وجود ندارد اگر راى دادن چيزى را تغيير ميداد اجازه نميدادند راى بدهيد"

اينان هراسشان ز يگانگى ماست