Skip to main content

تا ده سال پیش، اپوزیسیون برای

تا ده سال پیش، اپوزیسیون برای
بهنام منصوری

تا ده سال پیش، اپوزیسیون برای اینکه بتواند مردم داخل کشور را با خود همراه کند، تلویزیون های متعدد با هزینه های هنگفتی را تاسیس می کرد و مجبور بود برای جذب مخاطبان خود، سطح علمی، تحلیلی و سیاسی بالایی از محتوا را برای ایشان آماده کند؛ اما در چند سال اخیر و پس از گسترش شبکه های اجتماعی تحت موبایل، هر گروه، شخص و چهره ای که خود را اپوزیسیون می نامید (بی آنکه کارنامه مبارزاتی و سیاسی داشته باشد) با تشکیل یک صفحه در این شبکه های اجتماعی، تریبونی رایگان برای خود دست و پا کرده و بدون در نظر گرفتن شعور مخاطب، به ارائه هر محتوایی می پرداخت.

جالب اینکه در این سیر ذکر شده، در هر مقطعی از زمان که مخاطب، تحلیلگر یا کارشناس سیاسی از محتوای ارائه شده از این صفحات افراد در شبکه های اجتماعی ایراد می گرفت، گردانندگان این صفحات با برچسب های «نیروهای ج.ا»، «عامل وزارت اطلاعات»، «عامل سپاه» و ... سعی در تخطئه و خواباندن صدای متفاوت یا مخالف بودند.
روز شنبه 21 بهمن ماه، مقاله ای با عنوان دراویش«رادیکال»؛ پشت پرده ری‌استارت و سیدمحمد حسینی در سایت ایران گلوبال منتشر شد، اما ساعتی بعد به دلایلی که بعدا مفصلا به آن پرداخته خواهد شد، از مدیریت محترم سایت در ایمیلی درخواست شد تا این مقاله را از روی سایت فعلا حذف نمایند. با این حال در طول چند ساعتی که این مطلب بروری سایت منتشر شد، گروهی از دراویش که در مقاله از احتمال ارتباط پشت پرده ایشان با ری استارت سخن گفته شده بود، با تنظیم یادداشت «هجمهء نوظهور به شبکه جهانی خبر رسانی”دُرّ تی وی” از ناحیه “ایران گلوبال”!» درباره این مقاله تحقیقی، به جای رد اتهام اصلی درباره ارتباط با ری استارت، صرفا به کلی گویی و سندخواهی تاکید می کنند و پیشاپیش برای فرار از روبرو شدن با حقیقت، بنده را وابسته به عوامل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی معرفی می کنند.
لازم به ذکر است که مقاله ای که توسط اینجانب در رابطه با ارتباط برخی از دراویش و سید محمحد حسینی تنظیم شده است، صرفا یک مقاله تحقیقی است و حب و بغض سیاسی در تنظیم آن دخیل نمی باشد.