Skip to main content

با گرمترين سلام ها به رفيق

با گرمترين سلام ها به رفيق
سعیدرضا
عنوان مقاله:
با اعتراض عليه سركوب دراويش، وحدت صفوف مردم را تحكيم بخشيم

با گرمترين سلام ها به رفيق اشرف دهقان،

فراخوان و تحليل شما در اين مرحله از مبارزات توده هاى مردم براى دفاع از حقوق درويشان و دگرانديشان، ميتواند نقطه عطفى براى انانى باشد، كه در مبارزه با جمهورى اسلامى نه تنها محو لفافه شده اند و در تار و پود ان در جا ميزنند، بلكه در تقابل با ان به نوعى بيمارى دين ستيزى حاد دچار شده اند.
قافل از اينكه بخش بزرگى از توده هاى ناراضى و بخصوص بخش عظيمى از تهى دستان، مزد بگيران، كارگران و دهقانان خود دين باور بوده و در مبارزه طبقاتى خود با رژيم نيز، طبيعتا از نمادهاى مبارزاتى دينى مانند شعار "الله اكبر" و يا "يا حسين" استفاده ميكنند.
شما به خوبى استفاده ابزارى حكومت از دين در سطح را شناخته و با دريدن و كنار زدن ان لفافه، عمق و چهره كريه طبقاتى رژيم ضد بشرى را معرفى نموده ايد.

شما با اين شناخت راهگشا، مسير واقعى مبارزه اى تاثير گذار را براى نيروهاى ازاديخواه، برابرى طلب و تحول گرا مشخص نموده ايد.
اين نوع بينش سياسى و روحيه دمكراتيك بخودى خود در پراتيك مبارزه، ميتواند راهگشاى همگرايى و همصدايى نيروهاى چپ سوسياليستى با بسيارى از ازاديخواهان، برابرى طلبان و تحول گرايان غير سوسياليست، حول محور مبارزه براى نابودى تماميت جمهورى اسلامى بعنوان يك حكومت سرمايه دارى باشد.
به نظر من درگير شدن عنصرچپ به يك جنگ عقيدتى مذهبى، خواست رژيم و بازى در ميدان رژيم ميباشد. در چنين ميدانى، رژيم به راحتى ميتواند با فعال نمودن و به ميدان اوردن دين باوران و پنهان شدن در پشت سر انها به حفاظت از خود پرداخته و بر عمر نكبت بار خود بيفزايد.
به باور من چپ سوسياليستى وظيفه اى در پيشتازى جنگى مذهبى ندارد، بلكه به لحاظ تاريخى وظيفه رهبرى و هدايت جنگى طبقاتى را عهده دار ميباشد. از اين رو شما را به تلاش بيشتر در جهت همگرايى و تحكيم صفوف نيروهاى مردمى در جبهه اى فراگير از نيروهاى ازاديخواه، برابرى طلب و تحول خواه براى نابودى رژيم جهل و جنايت دعوت ميكنم، چرا كه
"اينان هراسشان ز يگانگى ماست"