Skip to main content

آقای کیانوش توکلی، بار دیگر

آقای کیانوش توکلی، بار دیگر
کاوه جویا

آقای کیانوش توکلی، بار دیگر نکاتی را درباره ی موضع گیری های شما در برابر برخی از رسانه های مخالف جمهوری اسلامی یادآوری می کنم:
1 ـ اینکه نوشته اید: " ...یک نهاد دروغ سازی و پروپاندگاندها (با یکی ونیم میلیون )بیننده در تلگرام در جریان جنبش دیماه بیشترین تاثیر را گذاشته است، این مجموعه عبارت از آمد نیوز ، شبکه بیان ، ریستارت ، علی جوانمردی و..." بر کدام فاکت یا استدلال استوار است؟ آیا شما واقعاً خیزش دی 96 را نتیجه ی کار این چند رسانه می دانید؟! آیا به دید شما گزارش های پیرامون تظاهرات گسترده ی مردم ایران بر ضد جمهوری اسلامی و خشونت ها و جنایات مزدوران رژیم بر مردم "دروغ سازی" های این چند رسانه بوده است؟! اگر چنین است، به دید من کاملاً در خطا هستید که یک خیزش سراسری دادخواهانه را نتیجه ی تبلیغات دروغین می شمارید. اگر هم که چنین نیست، پس چرا از خیزش دی 96 در ارتباط با رسانه های مورد نظر

خود نام برده اید؟
2 ـ چنانکه در گذشته نیز نوشته ام، این حرارت و حساسیت شما علیه برخی از رسانه های مخالف رژیم جمهوری اسلامی را شایسته ی یک رسانه ی اپوزیسیون نمی دانم. نمی گویم که رفتارهای هرکس یا نهادی را، به صرف مخالفت با جمهوری اسلامی، باید تأیید کرد. اما اینکه شما، به عنوان یک کنشگر اپوزیسیون، به صورت وکیل مدافع جمهوری اسلامی رفتار کنید نیز قابل تأیید نیست. رژیم جمهوری اسلامی، با در اختیار داشتن هزاران رسانه و تبلیغاتچی مزدور ایرانی و خارجی و امکانات مالی بی شمار، خود می تواند از خودش در برابر مخالفانش دفاع کند و شایسته نیست که کنشگران اپوزیسیون، به هر عنوانی، در خود احساس "تکلیف" کرده، به یاریش بشتابند! هم اکنون هزاران ایرانی ستم ستیز، دربند و زیر شکنجه ی جنایتکاران جمهوری اسلامی در رنجند. اگر "احساس تکلیف" و نیروی مبارزه ای هست، باید نخست صرف دفاع از این هم میهنان شود، نه صرف دفاع از رژیم ننگین حاکم بر ایران.
3 ـ شاید بگویید که از این نگرانید که آمد نیوز و ... جنبش مردم ایران را به انحراف بکشند و آینده ی ایران پس از جمهوری اسلامی را دوباره تیره سازند. در این صورت، می گویم که بر پایه ی کدام بررسی آینده ی ایران پس از جمهوری اسلامی را در دست این چند رسانه می بینید؟! چه دلیلی دیده اید که به این فکر افتاده اید که مثلاً روح الله زم قرار است پس از جمهوری اسلامی رهبری ایران را به دست گیرد؟! آیا در خیزش سراسری دی 96 شعاری یا نشان دیگری از گرایش مردم به رهبری این اشخاص دیده اید؟! چگونه است که مسأله ی این چند نفر برای شما این اندازه بزرگ شده است که این همه نیرو و زمان صرف مخالفت با آمد نیوز و بیان و علی جوانمردی و ...می کنید؟
اگر واقعاً نگرانید که این چند تن به جنبش مردم ایران آسیبی برسانند، می توانید با تأکید بر لزوم حفظ استقلال ایران از هر قدرت بیگانه، لزوم برپایی دموکراسی در ایران پس از جمهوری اسلامی و لزوم سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی گفتمان جنبش را تقویت کنید، نه اینکه با تکیه ی نادرست بر نقش چند تن، خیزش مردم ایران را متأثر از "دروغ سازی" و "پروپاگاندا" و توطئه ی عربستان و ...معرفی نمایید.