Skip to main content

نمونه افرادی که حاضرند خاک

نمونه افرادی که حاضرند خاک
Anonymous

نمونه افرادی که حاضرند خاک بخورند ولی خاک ندهند.

(Photos allegedly show the civilians fleeing from #Afrin city center. )
https://twitter.com/Acemal71/status/973115597113511936

(Thousands flee #Afrin city as #Turkish army push forward.)
https://twitter.com/BarzanSadiq/status/973202077391446016

و نیروهای دموکرات! ی.پ.گ که مانع از خروج مردم از عفرین می شوند تا پشت آنان پنهان شده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

(Drone video shows the #YPG militias blocked the way of people who want to leave #Afrin city and forced them to turn back.)

https://twitter.com/Acemal71/status/973178444057112576

ضمنا اشتباه نشه. من هیچ مشکلی با افرادی که به خاطر حفظ جون خودشون و عزیزانشون از منطقه جنگی فرار می کنن ندارم. بالاخره همه مردم جنگجو نیستن. مشکل من با آدمهایی گزافه گو و بی عمل (بلکه ضد عمل!) مثل جماله که خودش در جای گرم و نرم نشسته و ملت رو میخواد اینجوری شیر بکنه و جلو بفرسته. مشکل من با اشخاصی هست که پرچمشون ستاره سرخه ولی زن و بچه رو سپر انسانی میکنن تا بزدلیشون رو مخفی بکنن و مظلوم نمایی بکنن. از اون طرف هم کانتینر کانتینر از آمریکا سلاح مجانی میگیرن تا پیاده نظامی اونها رو انجام بدن. این همه دوش پرتاب پیشرفته میلان و تاو رو چه کسانی در اختیار این افراد قرار دادن و به چه منظوری؟ برای مبارزه ضد امپریالیستی؟... برای جمال چه فرقی میکنه که مثلا ده هزار نفر یا صد هزار نفر کرد کشته بشن؟ اتفاقا ابزار تبلیغات براش جور میشه. اگه غیر از اینه و جمال و جمالها واقعا به فکر کردها هستن، چرا به ی.پ.گ انتقاد نمیکنن که چرا پشت زن و بچه قایم میشن و بجاش فحش به سازمان ملل میدن؟ اگه این فرد و امثال این فرد که صبح تا شب و شب تا صبح در فیسبوک و توییتر مشغول شعاردهی توخالی و آسیب رسانی به مبارزات حق طلبانه کردهای معتدل هستن، مثقالی صداقت داشتن، بجای گنده گویی به همون جاهایی که در ظاهر براشون عزیزه میرفتن و مبارزه واقعی میکردن. نه اینکه نصف کامنتهای صفحه شما رو به خودشون اختصاص بدن و ملت رو از هر چی حق طلبی هست دلزده و بیزار بکنن. در طول این عملیات عفرین، افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا چه در صفوف ارتش آزاد سوریه و چه در صفوف نیروهای ی.پ.گ جنگیدن و هزینه دادن. ورای نظرمون راجع به این دو گروه، برای این افراد به خاطر عملگراییشون باید احترام قائل شد. یکی از این افراد یک ایسلندی بود که در لینک زیر میبنینش(فقط هم این مورد نیست، از جمهوری چک، هلند و جاهای دیگه هم بودن). فکر نکنم در طول عمر کوتاهش سرجمع به اندازه یکی از کامنتهای جمال شعار توخالی داده باشه. ولی معلومه که آدمی متعهد به حرف و نظرش بوده. ممکنه با افکارش موافق باشیم یا نباشیم؛ ولی من شخصا احترام قائلم براش. حالا جمال خان چه هرینه ای داده یا حاضره که بده؟ الا اینکه طفلی آواره خراب شده سوئد شده! ای بمیرم من واسه این همه مظلومیت!

(Icelander YPG militant Haukur Hilmarsson (32) announced killed in #OperationOliveBranch on Feb 24)

https://twitter.com/MhmtSlmz/status/971003986819067906

یکی زندگی راحت و بی دغدغه اش تو ایسلند رو ول میکنه تا در راستای اهداف و افکارش کاری انجام بده؛ یکی هم سنگری رو که باید اونجا باشه رو ول کرده و پناهنده شده اما کارش اینه که صبح تا شب مغز ملت رو بخوره، از زمین و زمان طلبکار باشه و اسمش رو هم مبارزه بذاره. واقعا که!