Skip to main content

هارس انور عباسی:

هارس انور عباسی:
جمال
عنوان مقاله:
نظر

هارس انور عباسی:
چرا باید از رۆژاوا و عفرین دفاع کرد؟

اگر آپوئیست هستید، رۆژاوا و عفرین نمود بارز انقلاب عملی و ذهنی ایست کە رهبریت پ ک ک بە دنیا معرفی کردە است و باید از آن دفاع کرد.

اگر فارغ از هر ایدئولۆژی کورد هستید، بە عنوان بخشی از سرزمین مادریتان در زمانی کە صیانت از سرزمین مادری وظیفە شخص محسوب میشود باید از عفرین و رۆژئاوا دفاع کرد.

اگر چپ هستید، جنبش روژاوا از اساس یک جنبش سوسیالیستی با یک تفسیر متفاوت از انواع سوسیالیزم است (مگر تفسیر متفاوت کم داریم؟) و باید از آن دفاع کرد.

اگر امریکایی و یا اروپایی هستید، جنبش روژاوا یک امکان شاید موفق و یک فرصت مطالعە و بازبینی یک راه نوین است کە در پهنەای اجتماعی گستردە شدە است و شاید در کمک بە بهتر شدن جهان نقش داشتە باشد پس باید از آن دفاع کرد.

اگر مسلمان هستید، بیشتر مردم عفرین بە شیوەی سنتی مسلمانند، پس باید از آن دفاع کرد.

اگر فمینیست هستید، جنبش روژاوا میشود گفت زنانەترین چهرە را در تاریخ تمام جنبشهای فراگیر تاریخ از خود نشان دادە است و باید از آن دفاع کرد.

اگر ...

فارغ از تمام اینها اگر فقط انسان هستید و فارغ از هر نوع جهانبینی سیاسی و نگرش اجتماعی تنها بە انسانیت اهمیت میدهید، اکنون شاهد این هستید کە بە غیر انسانیترین شیوە ممکن بە رۆژاوا حملە شدە و کشتار و نسل کشی محتمل است، پس باید از آن دفاع کنید.