Skip to main content

من دو تا کامنت قبلا به اسم بی

من دو تا کامنت قبلا به اسم بی
Anonymous

من دو تا کامنت قبلا به اسم بی طرف گذاشتم. از این به بعد به اسم آشچی کامنت می ذارم. امروز - فردا هم یه ایمیل می فرستم برای مدیریت برای گرفتن اکانت سایت...
اولا که در رابطه با همکاری با ارتش آزاد قبل از عملیات عفرین هم بحثهای زیادی در داخل خود ترکیه وجود داشت. مثلا در یک برنامه مباحثه تلویزیونی در هابرتورک، ییلماز اؤزتورک (مسئول بخش امور بین الملل ج.ه.پ یعنی اوپوزوسیون اصلی ترکیه) صراحتا بسیاری از نیروهای ارتش آزاد رو عناصر سابق جبهه النصره و دیگر گروههای مساله دار اعلام کرد. فرداش اردوغان با لحن خیلی توهین آمیزی به ییلماز واکنش نشون داد (اولان خطابش کرد که در ترکی آناطولی لفظ توهین آمیزیه). بعدش باز ییلماز در هالک تی وی با استعمال همون لفظ اولان به اردوغان جواب داد. این رو گفتم که جمال خان بدونه همه در ترکیه موافق ارتش آزاد نبودن و نیستن. ولی راجع به غارت اموال مردم در عفرین:

اولا که ارتش آزاد سوریه رسما اعلام کرده که عناصر غارتگر رو شناسایی، شکار و اخراج میکنه:

#Syria #FSA GC deployed special forces to hunt looters in #Afrin. "Our forces have clashed with them. A number of them have been arrested. Special inspection units have been deployed"

https://twitter.com/markito0171/status/975778524689813504

ترکیه هم اعلام کرده که با غارتگران به شدت برخورد میکنه و تا الان بیشتر از 100 نفر در این رابطه بازداشت شدن:

Turkish presidential spox @ikalin1 says Turkey takes looting incidents “very seriously”

https://twitter.com/MhmtSlmz/status/975815621551247361

دوما جمال خان چرا به وقتش به غارت اموال ی.پ.گ توسط ساکنین کرد عفرین واکنش نشون نداد؟ جوابش اینه که اگه اشاره میکرد، مشخص میشد که ی.پ.گ بین خود کردها هم پایگاهی نداره و مردم مترصد فرصتی هستن تا انتقامشون رو از این وابستگان دوروی آمریکا بگیرن. اصولا اگه ی.پ.گ بین مردم پایگاهی داشت، شهر به اون بزرگی رو در عرض چند دقیقه تسلیم نمی کرد. یاد عملیات کرکوک افتادم که هرجا سرباز عراقی وارد میشد، مردم محلی جوری دست و بالش رو می بوسیدن و شادی می کردن انگار که فرشته نجاتشون رو دیدن. الان هم مدتهاست اونجا آرامش حاکمه. قاعدتا اگه دوستان جمال خان در این مناطق پایگاهی داشتن، آرامش حاکم نمیشد. این عکسها مربوط به 17 مارچ هست. یعنی یک روز قبل اینکه ارتش ترکیه و ارتش آزاد وارد عفرین بشن. مردم خودشون دارن اموالی رو که ازشون دزدیده شده پس می گیرن:

#YPG start retreating from #Afrin city center after they abandoned and burned their HQs in the city.

https://twitter.com/Acemal71/status/974964507926843393

سوما، گیرم که غارت و دزدی متوقف نشه. جمال خان باید بدونه که با آرنولد بازی در دنیای مجازی و خوردن مغز ملت نمیتونه از اموال مردم مراقبت بکنه. اگه میخوای مرغ و خروست رو ندزدن، راهش اینه که از روی کاناپه گرم و نرمت در سوئد تکون بخوری، پاشی بری همون عفرین و از اموالت مراقبت بکنی. حداقل به اندازه این دختر انگلیسی که عکسش رو میذارم برات مرد باش! اگه شعاری میدی، پشتش بایست. باور کن برای خودت و سلامت روانی خودت هم این همه درشتگویی توام با رخوت و بی عملی خوب نیست.

BREAKING NEWS! British woman killed fighting Turkish forces in Afrin.

https://twitter.com/Hevallo/status/975615139742453761