Skip to main content

برای پی بردن به ماهیت ی.پ.گ

برای پی بردن به ماهیت ی.پ.گ
آشچی
عنوان مقاله:
عملیات شاخه زیتون (3)

برای پی بردن به ماهیت ی.پ.گ تصور میکنم نگاه کردن به تصاویر زیر کافی باشه.

The #YPG has not just new rockets to shell #Turkey, but also new "uniforms".

https://syria.liveuamap.com/en/2018/8-february-picture-ypj-rocket-launc…

در این تصاویر دو دختر جوان عضو ی.پ.گ دیده میشن که دارن با یک موشک انداز ور میرن. هر دو دختر خانم جوان و زیبا و ملبس به سوشرتهای مارک «تومی» آمریکایی هستن! واقعا کدوم گروه، حزب یا جریان مترقی ممکنه از زن چنین استفاده ابزاری بکنه؟ انگیزه انتشار این تصاویر و نظایر این تصاویر آیا چیزی میتونه باشه جز تحریک احساسات مخاطب غربی؟ و یا به عبارت بهتر، خودشیرینی نزد آمریکاییها؟ لباسهای تولیدی مارک تومی رو حتی مردم عادی و با درآمد متوسط در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به راحتی نمیتونن تهیه بکنن. حالا این دختر خانومها گویا اینها رو برای جنگ میپوشن!

آیا چنین گروهی که همه چیزش رو به لطف و کرم و احسان آمریکاییها پیوند زده، شایسته حمایت میتونه باشه؟ آیا چنین گروهی میتونه سر سوزنی صداقت داشته باشه؟ آیا چنین گروهی ممکنه توان، روحیه و انگیزه مبارزه داشته باشه؟ عملیات الباب توسط ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه کم و بیش 6 ماه طول کشید. در حالی که منطقه الباب در قیاس با عفرین کوهستانی به لحاظ شرایط توپوگرافی مثل اتوبان هست. در ثانی، گروه داعش مدت خیلی کمتری در منطقه الباب مستقر بود و فرصت کافی برای ایجاد استحکامات نداشت. ضمن اینکه داعش از هر طرف تحت فشار خردکننده بود. ولی با همه اینها داعشیها سنگر به سنگر مقاومت کردن و ارتش ترکیه رو 6 ماه تمام معطل کردن. مثلا در این تصاویر یکی و فقط یکی از تونلهای زیرزمینی ی.پ.گ نشون داده شده. دستگاهی که برای حفر این تونل استفاده شده، یک دستگاه اتریشی هست و معلوم نیست که چه جور به دست ی.پ.گ افتاده

#AfrinOp: impressive #YPG drilling equipment (boring machines) uncovered by #OliveBranch forces.

https://twitter.com/QalaatAlMudiq/status/976176080313823233

در این ویدئو هم یکی از دهها و صدها زاغه مهمات زیرزمینی ی.پ.گ نشون داده میشه. دیده میشه که در این زاغه، امکان تردد کامیون به راحتی فراهم هست. مهماتی که نشون داده میشه خمپاره های آمریکایی، روسی و حتی یک موشک انداز ضد تانک ساخت ایران هست (گویا مدل توفان که کپی موشک انداز تاو آمریکایی هست).

#AfrinOp: tour inside the largest #YPG warehouse captured by #OliveBranch forces & located in a village (Jawik) NW. of #Afrin-city.

https://twitter.com/QalaatAlMudiq/status/975306898529546240

این همه تجهیزات و مهمات چطور و با چه انگیزه ای در اختیار این گروه قرار داده شده و چطور ممکنه که یک گروه مسئول، مبارز و دارای پشتیبانی مردمی این همه تجهیزات گرانبها رو همین جوری بذاره و در بره و حتی زحمت امحای اونها رو به خودش نده؟
البته چه خوب که ی.پ.گ سریع عقب نشینی کرد و باعث رنج و زحمت بیشتر مردم نشد. ولی چنین گروهی نه مبارز هست و نه صداقتی در کارش وجود داره. همون طور که مقاله بالا نشون میده صرفا مشتی مهره های آمریکا و کشورهای دیگه غربی مثل آلمان هستن و شکست و اضمحلال هرچه سریعترشون به نفع صلح و ثبات منطقه است.