Skip to main content

من اینجا تعدادی دیگه فیلم و

من اینجا تعدادی دیگه فیلم و
آشچی
عنوان مقاله:
عملیات شاخه زیتون (3)

من اینجا تعدادی دیگه فیلم و عکس میذارم. برای کسایی که علاقه مندند تا به ماهیت واقعی پ.ی.د پی ببرن. چون در مدیای فارسی این افراد به عنوان قهرمان و مبارز راه آزادی به خورد مخاطب داده میشن. ولی اهداف اصلی پنهان در حمایت از این گروه فقط و فقط برآورده کردن مقاصد امپریالیستی کشورهای غربی هست. در این عکس یک تصویر از کتاب درسی ی.پ.گ برای کودکان نشون داده شده. هر جا رو دستشون رسیده با آبرنگ نقاشی کردن و اسمش رو کردستان گذاشتن. دوستان سوسیالیست و کمونیست و کلا چپگرای آذربایجانی که از این گروه حمایت می کنن بهتره چشماشون رو خوب باز بکنن و ببینن که حضرات، قباله کل آذربایجان غربی رو به اسم خودشون زدن. اون آذربایجانیهای جوگیری که از این افراد حمایت میکنن، فردا چه جوابی به وجدان خودشون و به مردم آذربایجان خواهند داشت؟

One page of the primary school book which founded by #US captured in #Syria's #Afrin distributed by #YPG

https://twitter.com/metesohtaoglu/status/961176950244077569

در این فیلم یکی از استحکامات ی.پ.گ نشون داده میشه. طول تونل 300 متره و ضخامت دیوارها 90 سانتیمتر بتن مسلح هست که با لایه های خاک تقویت شده و از نظر نظامی هم خیلی دقیق طراحی شده. کارشناسان نظامی ترکیه بارها گفتن که ضخامت 90 سانت به این خاطر انتخاب شده که این ضخامت بتن میتونه در برابر مهمات ارتش ترکیه مقاومت بکنه. به این خاطر دقیقا 90 سانت انتخاب شده و نه مثلا 120 سانت یا 60 سانت. و این نشون میده که ی.پ.گ دقیقا از نوع مهمات ارتش ترکیه خبر داشته. ولی چون ی.پ.گ چنین توان استخباراتی رو نداره، معلومه که این اطلاعات و ریزه کاریهای دیگه توسط کارشناسان نظامی ناتو در اختیار این گروه قرار داده شده

https://mobile.twitter.com/Hurriyet/status/957961827522154496

باز در این فیلم نشون داده میشه که ارتش آزاد سوریه یک هواپیمای بدون سرنشین ی.پ.گ رو سرنگون میکنه. قابل توجه اون دسته از افراد که خیال میکنن ی.پ.گ داره با دسته خالی میجنگه

https://www.liveleak.com/view?i=c35_1518704498

در این فیلم هم نشون داده میشه که چه جور نیروهای ی.پ.گ، غیر مسئولانه، از میان منطقه مسکونی به نیروهای مقابل شلیک میکنن. البته که رسانه های غربی اسپانسر این گروه، این قبیل تصاویر و مستندات رو همیشه سانسور میکنن.

https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/ypg-evlerin-arasindan-turkiyeye-boyle-saldirdi-iste-sivil-gorunumlu-teroristler,nq3ka8uJaUeoiRRhxAXCzA

جالبه که جیپ مورد استفاده این افراد احتمالا جیپ مدل «سفیر» ایرانی هست. چون دوستان قبلا با اون مدل جیپ حسابی پز داده بودن!

Meanwhile, the #YPG/#SDF in #Afrin has also taken to showing off their Iranian Safir jeeps equipped with self-propelled guns.

https://mobile.twitter.com/Charles_Lister/status/962308538411421698

خلاصه اینکه حمایت از مبارزات حق طلبانه و برابری خواهانه کردها و کلا هر خلق و ملتی یک چیزه، حمایت از چنین گروههای فرصت طلبی یک چیز دیگه.