Skip to main content

این سرگذشت انسان نوعدوست، خوش

این سرگذشت انسان نوعدوست، خوش
آشچی
عنوان مقاله:
متن پیش رو سرگذشت دختریست که در جنگ با تاریکی جانش را نثار انسانیت کرد

این سرگذشت انسان نوعدوست، خوش قلب، آرمان خواه ولی فریب خورده ایست که مسیری اشتباه برای مبارزه انتخاب کرده بود. بجای مبارزه با امپریالیسم به عنوان پیاده نظام و مهره آنان در منطقه مشغول خدمت صادقانه بود. آمریکاییها ابتدا خواستند از ارتش آزاد به عنوان پیاده نظام خود استفاده کنند. ولی روحیه خاص و گرایش ایدوئولوژیک عناصر ارتش آزاد مانع این کار شد. آنها نمی خواستند از آمریکاییها دستور بگیرند. همین که چشم آمریکاییها را دور می دیدند، با اسلحه هایشان به گروههای جهادی می پیوستند. آمریکاییها از وضع موجود واقعا ناامید شده بودند. منطقه را تقریبا می خواستند ترک بکنند چون پیاده نظام مزدور نداشتند و خودشان هم نمی خواستند روی زمین بجنگند. بعد پ.ی.د و ی.پ.گ را کشف کردند. اینها هر کاری، اما هر کاری که آمریکاییها می خواستند حاضر به انجامش بودند. خیلی راحت شعارهای ضد امپریالیستیشان را فراموش کردند و زیر

بیرق آمریکاییها رفتند. دهها پایگاه آمریکایی و بعضا انگلیسی در منطقه کرد نشین تاسیس شد. آمریکاییها هر جور سلاح و مهمات، آموزش نظامی، مشاوره مهندسی در ساخت استحکامات نظامی و غیره در اختیار این گروه قرار دادند و می دهند. برای خرید یکی از دوش پرتابهای ضد تانک در اختیار این گروه «FGM-148 Javelin»، ارتش عضو ناتوی ترکیه رسما اقدام کرده بود که آمریکاییها این سلاح را در اختیار ترکیه قرار ندادند ولی مجانی آن را به ی.پ.گ اهدا کردند. هدف چه بود؟ مبارزه با داعش؟ آیا داعش یگانهای زرهی آنچنانی داشت که برای نابودیش نیاز به پیشرفته ترین دوش پرتاب جهان باشد؟ هدف، اولا ایجاد کریدوری از شمال عراق تا دریای مدیترانه جهت غارت منابع نفتی کرکوک، ثانیا تاسیس دولتچه ای مزدور و گوش به فرمان، ثالثا تامین امنیت اسرائیل، رابعا ایجاد زمینه برای دخالتهای امپریالیستی در کشورهایی مثل ترکیه و ایران، ایجاد جنگهای بی پایان قومی، تجزیه و بی خانمانی میلیونها نفر، کشتن هموطن به دست هموطن، ایجاد بازار بی پایان اسلحه، زیر فشار گذاشتن منطقه تحت نفوذ روسیه در سوریه و دهها هدف شوم، منفعت طلبانه و غیر انسانی دیگر بود. برای همه و بیشتر از اینها، عناصر و رهبری ی.پ.گ/پ.ک.ک کاملا آماده و راغب بود و هست.
در جریان مسائل کرکوک، برخی کردها در آن شهر پرچم اسرائیل به دست به خیابان ریختند تا با به دوش کشیدن پرچم یک رژیم اشغالگر، راسیست و کاپیتالیست نیات باطنی را به همه نشان داده باشند. بعد هم بعد از عملیات مشترک ارتش عراق و گروههای نزدیک به ایران، جلوی سفارت آمریکا در طلب رحم و احسان بسط نشستند. گویی آمریکاییها چیزی به اینها بدهکارند. امروز هم پرچمهای بزرگ آمریکا از در و دیوارهای این به اصطلاح روژوا آویزان است و رهبران و نمایندگان آنها هر روز با امثال مکرون ژست می گیرند و چپ ایرانی شوربختانه این عناصر را مبارز مترقی و ضد امپریالیست می فهمد و تفسیر می کند.
دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، سوای انگیزه های داخلی آنها برای کسب رای برای آک پارتی، سوای اشتباهات و مسائلی که در هر جنگی وقوعشان اجتناب ناپذیر است، انگیزه هایی کاملا ملی و ضد امپریالیستی نیز داشت. پس از تصفیه نسبی (و نه کامل) عناصر وابسته به گولن از ارتش، قوه قضائیه و بوروکراسی ترکیه، این کشور سیاستی بیشتر ملی در پیش گرفت. این دو عملیات کریدور مزبور را قطع و اهداف کشورهای غربی را ناکام گذاشت. هجمه تبلیغاتی دول غربی به ترکیه و سعی در شیطان سازی از ترکیه، انتقام گیری آنها از شکست مفتضحانه شان در منطقه است. آمریکاییها 5000 کانتینر سلاح در اختیار ی.پ.گ قرار داده اند (البته تا جایی که استخبارات ترکیه خبر دارد ). برخی از این سلاحها از جمله دوش پرتاب فوق الذکر از پیشرفته ترین سلاحهای جهان هستند که بسیاری از ارتشهای جهان آن را در اختیار ندارند. قیمت فقط یک موشک دوش پرتاب مذکور 125 تا 150 هزار دلار است (حالا بماند قیمت خود موشک انداز!)

https://www.cnnturk.com/video/dunya/abdden-ypgye-fgm-148-javelin-anti-tank-fuzesi

اگر کسی علاقه مند است، می تواند این دوش پرتاب را در ویکیپدیا سرچ بکند و ببیند که ارتش ترکیه فاقد آن است در حالی که حاضر بود هزینه بکند و آن را خریداری کند. وقتی دولت ترکیه به رویه تسلیح ی.پ.گ اعتراض کرد، گفتند بعد از شکست داعش این سلاحها را پس خواهند گرفت. امروز داعش شکست خورده ولی خبری از جمع آوری آن سلاحها نیست. در عوض، هر روز یکی از این دوش پرتابها و دوش پرتابهای پیشرفته دیگر نظیر میلان آلمانی-فرانسوی و کورنت روسی در عملیات ضد ترور بر علیه پ.ک.ک کشف می شوند. آمریکاییها 7 تریلیون دلار در سوریه هزینه کردند و حالا طبق گفته های ترامپ باید بدون هیچ دستاوردی منطقه را ترک بکنند. البته که آنها انتقام خواهند گرفت...