Skip to main content

آقای آشچی سلام؛

آقای آشچی سلام؛
بهنام چنگائی

آقای آشچی سلام؛
تکرارمی کنم: اصل مسئله امروزی انسانِ پیشگام، متعهد و نوعدوست، حالا هرجای جهان که باشد فرقی نمی کند، کم و کیف دانستن اش نیست؛ بل تقسیم بی تعصب آگاهیرسانی نوع انسانی اوست تا مگر بسهم خود بتواند بیاری مردمان لهیده و سیاست رهائی از ستم ها، بهره کشی ها و سوء استفاده های قومی مذهبی و ایدئولوژیک درآید.

شما بهتر از من می دانید که زدودن نابرابری ها و از میان برداشتن بهره کشی ها در یک کشور، حالا هرجا باشد، تکی متصور نیست. بهمین خاطر من لُر هرگز در دایره ی قومی ملی ام بتنهائی نمی توانم از جور سرمایه سالاران و جهانخواران خودی و دیگری نجات یابم. پس همبستگی فراملی و مذهبی بیش از همه یاور من است.
فراموش نکنید: سرکردگان فاسد و ضدبشری گولن و اردوغان هیچکدام از اراده ی امپریالیسم آمریکا بدور نیستند. کارد که دسته ی خود را نمی برد و هردو در زمان مناسب بکار این جهانخوار درخواهندآمد.

تازه، مگر نمی دانید که ترکیه جزو ناتوست؟ و این را بخاطر داشته باشید و بدانید که جنگ گولن اردغان داعیه مذهبی ست و برای کسب قدرت و ثروت است، نه بخاطر توده های شهروند ترکیه. و بی گمان آمریکا هردو را دوست دارد؛ همانطوریکه طالبان، و دیگر برپادارندگان فناتیسم و آدمخوران داعشی شیعی سنی را بجان بشریت انداخت.

بنابرین سرکردگی اردوغان یا گولن برای ترکیه ایکه نه یک کشور صنعتی ست و نه بدون پشتیبانی ناتوئی ها می تواند حتی یک تفنگ درست کند؛ فرقی ندارد؛ اما آمریکای ژندارم جهان تضمین سرمایه را می خواهد که می تواند در جنگ قدرت این دو دچار ضرر و زیان گردد. همین
هز همینرو و ناشی از سرسپردگی کامل ساختار ترکیه است که امپریالیسم آمریکا و سران ناتو او را جایز دومین ارتش مدرن اروپا دانسته و مجهزکرده اند. پس باید گوش بفرمان باشد و هست. داستان کودتای گولن را تکرارنکنید؛ زیرا دیپلماسی ناتوئی را تکرار خواهیدکرد.