Skip to main content

با سلام دوباره جناب حمدالله

با سلام دوباره جناب حمدالله
بهنام چنگائی

با سلام دوباره جناب حمدالله سلیمانی فرد؛

دوست گرامی! من در برابر پرسش شما تنها می توانم از دیده های دنیای مجازی و گزارش های رسانه ها و حتی مخالف روژوا، و سپس بر پایه ی برداشت های شخصی خود، نگاهم را در قالب پاسخ بازتاب دهم.

پیشتر گفتم که کل روژاوا و سه کانتون او دچار یک تناقض آشکار در دیپلماسی تاکنونی خود بوده و هست. آنها در بزنگاه مرگ و زندگی خویش در برابر بشار اسد و نسل کشی داعش قرارداشته اند؛ درست همانطوریکه امپریالیسم آمریکا هم که خود، مادر تروریسم و برپادارنده ی فناتیسم علیه جپ و کمونیست هادر خاورمیانه و جهان است؛ با پیدایش بنیادگرائی های مذهبی عملا، تضمین سرمایه و منافع اش در منطقه و جهان دچار خطر جدی و ژرفش بحران گلوبالیسم شد و می باشد؛ که ناگزیر گشت به پشتیبانی از روژوادرآید و درآمد. اگر چه در نسل کشی اردوغان از کرده های عفرین با سکوتش بیاری اردوغان درآمد!
این را نباید

فراموش کرد.
اما آنچه را که من بعنوان یک مداقع برابری، ارزش دانسته و مورد تأئید قرارمی دهم، شیوه ی تازه ای از سبک مبارزه ی مردمی ست که جهانیان را خیره ساخته و بهمین خاطر هم پشتوانه ی جهانی از نیروهای مترقی مردمی دریافت داشته اند، و آن زودون داعیه های ملی و مذهبی و ایدئولوژیک است که همه ی اقوام و ملت های شبیخونزده ی داعش پس از شنگال و... به منطقه ی کردنشین ۀمده و دوطلبانه در همبستگی با روژواوا و در یکی از کانتون ها برای اهداف نوع انسانی شان با هم و البته برابر پیوند خورده اند و اهداف چشمگیری را برای فردای اجتماعی ـ طبقاتی خود برنامه ریزی کرده اند.

اکتفا کنم تنها به برابری زن و مرد که الگوئی ست بسیار برجسته آنهم، در جهان اسلام و بویژه در خاورمیانه که زن را ناقص الخقت و ناکامل و...می داند! و در این ساختار نوپا بنحویکه می بینیم زنان در پیشاپیش مبارزه و سازندگی مدیریت یکسانی را دارند و شیفتگی زنان روژاوا چنان جهانگیرشده است که آننا های گرانقدر را شیفته ساخته و بیاری آنها برمی انگیزاند. طولانی شد پوزش می خواهم! با سپاس