Skip to main content

دوستان گرامی گرداننده تارنمای

دوستان گرامی گرداننده تارنمای
تبریزی

دوستان گرامی گرداننده تارنمای ایران گلوبال، کرد بودن برابر با پان کرد بودن نیست! همچنان که ترک بودن برابر با پان ترک بودن نیست و عرب بودن برابر با پان عرب بودن نیست و ..... اما نه صدها بار بلکه هزاران بار در تارنمای ایران گلوبال دیده شده است که به جای پان کرد، کرد و به جای پان ترک، ترک و به جای پان عرب، عرب نوشته شده است! به تیتر این نوشته نگاه کنید: (نامه سرگشاده فعال جنگ طلب کرد جهت تغییر جهت حملات آمریکا و متحدانش از سوریه به ایران!) آیا یک کرد چنین نامه ای را نوشته است یا یک پان کرد چنین نامه ای را نوشته است؟ و آیا کرد بودن برابر با پان کرد بودن است؟ و آیا باید همه کردها را با یک چوب راند؟ همچنان که بارها در ایران گلوبال دیده شده است که به جای پان ترک واژه ترک به کار گرفته شده است و برای نمونه به جای آن که نوشته شود: (گزارشی از گردهمائی چند فعال سیاسی پان ترک) نوشته .....

..... شده است: (گزارشی از گردهمائی چند فعال سیاسی ترک!!!) پس آیا همه ترک ها پان ترک هستند؟ و آیا باید همه ترک ها را پان ترک دانست و همه را با یک چوب راند؟ من که ترک هستم به شما و همگان می گویم که هیچ باوری به پان ترکیسم و پان های رنگارنگ ناسیونالیستی دیگر ندارم و باورداشت من تک میهنی (انترناسیونالیسم) است اما هنگامی که در تیترهائی دیده می شود که به جای پان ترک، ترک نوشته می شود پای من و ترک های دیگری هم که هیچ باوری به پان ترکیسم ندارند به میان کشیده می شود یا نه؟

دوستان گرامی گرداننده تارنمای ایران گلوبال، با نگرش بر این که پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی می خواهند خودشان را نماینده مادرزاد گروه هائی از مردم جا بزنند و به جای پان ترک ها می نویسند ترک ها و به جای پان کردها می نویسند کردها و به جای پان عرب ها می نویسند عرب ها و ..... شما نیز در این میان با شل و ول گرفتن در نوشتن تیترهای این چنینی آب به آسیاب این پانستانی ها نریزید!

در این نوشتار یک پان کرد و یک ناسیونالیست سخنانی نوشته است که تازگی ندارند و پیروان همه پان های رنگارنگ ناسیونالیستی همانند چنین سخنانی را بارها گفته و نوشته اند اما به جای به کارگیری واژه (پان کرد) نمی توان نوشت: (کرد!)