Skip to main content

تصور میکنم آقای کاوه جویا

تصور میکنم آقای کاوه جویا
آشچی

تصور میکنم آقای کاوه جویا آخرین فردی است که صلاحیت اظهار نظر و ایرادگیری از وضعیت صفحه شما را دارد. از نظر من، دوره مدیریت ایشان بر این صفحه یکی از تاریکترین دوره هایی بود که صفحه شما تجربه کرده بود. در دوران مدیریت ایشان، درج موهن ترین کامنتهای همفکران ایشان و حذف نرمترین اظهار نظرهای مخالف در مقام مقایسه با آن توهینها، شکل و حالتی بسیار آشکار و زننده به خود گرفته بود. غیر پاسخگو بودن و برخورد از بالای ایشان نیز مزید بر علت بود.
واقعیت این است که در سیستم بی در و پیکر قبلی، بحث جدی چندانی صورت نمی گرفت. بلکه بیشتر جدلهای کاذب صورت می گرفت. اگر هم جایی بحثی سالم وجود داشت، بلافاصله و به شکلی هدفمند به انحراف کشیده میشد. بحثها تقریبا بلااستثنا به دعوای ترک و فارس منتهی میشد. فرقی نمی کرد مقاله در چه موردی باشد، در مورد سیاهچاله ها یا یک شخصیت تاریخی

یا خودروهای هیبریدی یا یک سبک شعر یا مقالات قومی/ملی یا ... همه چیز با توهینهای رنجش آور و تفرقه افکن نژادی به پایان میرسید و به نظر می آمد که هیچ پایانی برای آن به اصطلاح بحثها نمی توان متصور شد. هر دو طرف یکدیگر را به شروع توهین متهم میکردند و این در حالی بود که به شکلی مشخص، بسیاری از اسامی در واقع متعلق به یک شخص بودند. برخی افراد بیمار به لحاظ روحی - روانی نیز اینجا را مکانی مناسب برای تخلیه خود می دیدند و خلاصه صفحه شما دربست در اختیار دو دسته بود: یکی ترولها، دومی بیماران مبتلا به خودآزاری و دیگرآزاری. الان یاد کامنتهای مزخرف بی انتها در مورد حرف «ر» در ترکی افتادم.
واقعیت این است که اگر کسی واقعا قصد و نیت اظهار نظر داشته باشد، در سیستم جدید می تواند با گرفتن یک کد کاربری این کار را انجام دهد. همچنانکه اگر کسی قصد اظهار نظر در فیسبوک و غیره داشته باشد، باید ثبت نام کند. اگر کسی به هیچ وجه نمی خواهد چنین کاری انجام دهد، مشخص است که قصد اظهار نظر جدی ندارد و یا جدیتی در اظهار نظر ندارد. تنها نتیجه انتقال مستقیم کامنتها به زیر مقالات به معنای شروع دوباره تخریبات و مزه پراکنیهای پوچ ترولها و افراد مغرض است. خلاصه اش به نظر من، سیستم فعلی سیستمی است که کم کم باید جا بیفتد. یعنی، از دست دادن شهرت خوب کار راحتی است ولی کسب مجدد اعتبار از دست رفته زمان میبرد. فکر میکنم با کمی صبر و حوصله پس از مدتی شاهد اعتماد مجدد مقاله نویسان و کاربران جدی و به جریان افتادن بحثهای سالم در زیر مقالات خواهیم بود.