Skip to main content

توضیحی به آقای کاوه جویا و

توضیحی به آقای کاوه جویا و
اژدر بهنام

توضیحی به آقای کاوه جویا و خوانندگان گرامی
آقای کاوه جویای گرامی،
پیش‌ترها کامنت‌نویسی در ایرانگلوبال به اینگونه بود که هر کسی می‌توانست در زیر هر مطلبی کامنت بنویسد، چه کامنت او واقعا نظری بود درباره همان مطلب یا خارج از موضوع. متاسفانه مسؤلین کامنتها هم نمی‌توانستند تمام مطالب را بخوانند و کامنتهای نامربوط را تشخیص دهند و از زیر آن مطلب خارج کنند. همه کامنتها هم، چه در زیر مطالب نوشته می‌شدند و چه مستقیما در صفحه شما، در صفحه شما نمایش داده می‌شدند.
آنچه که تغییر کرده و هم اکنون جریان دارد، این است که بر اساس سیاست جدید آقای توکلی در کامنت‌نویسی، در زیر همه مطالب سایت، کسانی می‌توانند نظر بدهند که حساب کاربری سایت را داشته باشند. این کامنتها همزمان در همانجا و در صفحه شما نمایش داده می‌شوند.
کسانی که حساب کاربری نداشته باشند، تنها می‌توانند در صفحه شما نظر بدهند ولی این امکان را دارند که تیتر مطلب را در جای خود بنویسند تا مسؤل کامنتها بداند که آن نظر مربوط به کدام مطلب است. اگر کامنت‌نویسی این زحمت را به خود نمی‌دهد که تیتر مطلب را در آنجا کپی - پست بکند، احتمالا نمی‌خواهد که نظرش جدی تلقی شود و برایش مهم نیست که کامنتش در زیر مطلب مربوطه بیاید یا در صفحه شما. البته در مورد کامنتهایی که مشخص هستند که مربوط به کدام مطلب است، مسؤل کامنتها این امکان را دارد که با باز کردن آن مطلب، تنها با دو کلیک، آن نظر را به زیر مطلب مربوطه متنقل کند.
متاسفانه مسؤلین کامنتها وقت یا حوصله کافی ندارند که این کار را بکنند و گاهی حتی حوصله خواندن کامنتها را هم ندارند و کامنتهای اسپم را نیز منتشر می‌کنند!

شما می‌نویسید: "عنوان نوشتار باید در زیر هر کامنت به گونه ی خودکار درج شود تا خواننده بتواند با یک کلیک بر آن به مطلب مربوط دسترسی یابد."
اتفاقا همین حالا دقیقا چنین است. کامنتهایی که در زیر هر مطلبی نوشته می‌شوند (توسط کسانی که حساب کاربری دارند) عنوان نوشتار به گونه‌ی خودکار در زیر کامنت درج می‌شود. آنچه که شما به آن توجه ندارید این است که کسانی که حساب کاربری سایت را ندارند، کامنت خود را در "صفحه شما" می‌نویسند و همین عنوان نیز در زیر کامنت‌شان می‌آید.
آقای توکلی از من خواست که این امکان را فراهم آورم و من نیز این کار را کردم و به همین دلیل نیز این توضیح را نوشتم.
ولی اگر منظور شما این است که اگر کسانی که در "صفحه شما" کامنت مینویسند، نیتشان این است که درباره مطلب خاصی بنویسند، من برنامه‌ای نمی‌شناسم که بتواند نیت آنها را تشخیص دهد و به آن لینک بدهد.
من، خلاف آنچه که نوشته‌اید، هیچگونه آشفتگی در کامنتها نمی‌بینم. تنها کافی است با سیاست جدید آقای توکلی آشنا شوید و آن را به عنوان قانون و سیاست سایت بپذیریذ و با آن خو بگیرید.