Skip to main content

راستی پان ترکیسم مورد نظر شما

راستی پان ترکیسم مورد نظر شما
Anonymous

راستی پان ترکیسم مورد نظر شما چیست؟ علت پیدایش پان ترکیسم در جغرافیای موسوم به ایران چیست؟
در مملکتی که ما ترک زبانان برای آن از همه بیشتر زحمت کشیده ایم و هیچگونه حقی هم نداریم. در حالیکه فرزندان کوروش با هیجان و لکنت زبان از جان فشانی و فداکاری در راه آزاد کردن یهودیان بابل به خود افتخار می کنند در این سوی مرز برای ما آذربایجانی ها که هموطن هم هستیم طبق معمول تاریخ جعل می کنند اما نه از نوع خود. هر کسی که به زبان و رسوم خود حساس و علاقه مند باشد با نفهمی پارسی گونه با الصاق لغت پان ترکسیت تهدید ضمنی می کنند. انواع اهانت ها را هم که بعضا حتی آباء واجداد ما را هم نشانه گرفته با زبان فارسی به لب می رانند. و از اینکه ما را از حقوق طبیعی و بدیهی مان که تقریبا همه شهروندان تمام کشورها از آن برخوردارند، محروم داشته برخود می بالند و آن را مطابق با ملی گرایی می دارند.

در چنین کشوری که ملی گرایان آن آزادی را تنها برای خود می خواهند و برای مابقی اطاعت از قوانین خود. حتی تحمل دیدن و شنیدن نام اقوام را ندارند و با تاریخ سازی برای آنها می خواهند چنین القا کنند که ایران یعنی پارس و ایرانی یعنی پارسی و لاغیر. این پدیده ای است که استعمار و استثمار داخلی نام دارد.
در نهایت باید گفت ترک ها (و شاید دیگر ملیت ها) هرگونه خوش بینی و امیدی به اینکه انحصارطلبی و برتری جویی قومی فارس زبانان و پان ایرانیست ها پایان یافته و در مقابل حقوقی انسانی و فرهنگی همه ابرانیان مورد قبول باشد، را از دست داده ایم. به عبارت دیگر برابری، شراکت منصفانه همه اقوام در تاریخ و حال آیران و محترم شمردنشان را به تقریب در همه سیستم های حکومتی منتفی می دانیم. چون هیچ بارقه ،کورسو و نشانی در فرهنگ عمومی، سیاسی (نه تنها در داخل کشور که در همه گروه ها و اوپوزسیون های خارج کشور نیز) و حتی فرهنگ آکادمیک و محافل روشنفکری وجود ندارد که همه اقوام این سرزمین را به جای حاشیه در متن و کانون و در کنار خود ببیند و آنها را سهامداران ایران بشناسد. به جای اهانت و تحقیر و بیگانه و مثلا سوسمار خور و مغول خواندن با مساوات و احترام واقعی (نه کاذب) اتحاد واقعی و پیوند اخوت بین ایرانیان ایجاد کنند. (گیریم عرب ها در 1400 سال قبل در طی دو جنگ بر ایرانیان غلبه کردند؛ کدام انسان عاقل و دارای عقل سلیم کینه جنگ 14 قرن قبل را در دل و ذهنش نگه می دارد؟ این کار در حال حاضر چه سودی برای ایران دارد؟ این اهانت و تحقیر بی رحمانه و ناجوانمردانه ای که بر تقریبا همه اقوام ساکن ابران و در شدیدترین وجه بر عرب ها و ترک ها و کردها بی پروا انجام می گیرد، چرا نباید دلیل مناسبی برای روی گرداندن آن ها از ایران باشد؟ اگر خود شما یکی از این اقوامی بودید که شب و روز آماج توهین و تحقیر و استهزاء هستند و حقوق انسانی و بدیهی اشان را با افتخار سلب نموده اند چه اقدامی می کردید؟ چه انتظاری از این اقوام دارید؟ چه چیزی به آن ها داد ه اید که پستان نمی دهند؟ ببینید حتی در تاریخی که جنابان برای ایران نوشته اند هیچ یک از اقوام در سیر تاریخی این جغرافیا حضور ندارند و مثل اینکه همین چند روز قبل ناگهان از آسمان افتاده اند. اگر غیر این است لطف کنید جایگاه و تاریخ مثلا بلوچ ها، کردها یا لرها را (نه منفک بلکه در درون تاریخ ایران) برای ما تشریح فرمایید.
مطالب بی شمار است، لیکن از از سرچشمه گل آلود است. سلطه طلبی و برتری جویی بی دلیل و پشتوانه فارسی زبانان و پان ایرانیست ها هر گونه امیدی برای احقاق حقوق غصب شده اقوام ایرانی را در قالب جغرافیای ایران منتفی کرده است.
پان ترکیسم نتیجه و عکس العمل طبیعی و منطقی 90 سال استعمار و استثمار، استهزاء، جعل و تحریف سازمان یافته تاریخ ایران و ترک زبان ها و لگدمال کردن حقوق انسانی آنها توسط سلطنت طلبان، پان ایرانیست ها و قریب به اتفاق فارسی زبانان است.