Skip to main content

جناب بامسی

جناب بامسی
آشچی

جناب بامسی
من فکر نمی کنم فارسها فقط یا سلطنت طلب یا طرفدار جمهوری اسلامی باشند. این نگاه از نظر من نگاهیست دگماتیک و حتی راسیستی. به همین صفحه نگاه کنید و می بینید که چنین نیست. مثلی هست که می گوید زمانی مغلوب میشوی که شبیه دشمنت بشوی. چونکه در این حالت فرقی با او نخواهی داشت. دشمن ملیتهای غیرفارس، راسیستها هستند. لذا اگر ما هم مثل راسیستها بشویم، شکست می خوریم. حرفهایی نظیر حرفهای شما و لوایی ادبیات شکست است.
یونسی چنین و چنان گفت، افشار چنین و چنان کرد...خوب برادر اینها چه ربطی به من دارد؟ به من چه؟ ضمنا شما از کجا اطلاع دارید که یونسی در وزارت اطلاعات چه حرفی زده؟ از خودشان شنیده اید؟ شما کارمند وزارت اطلاعات هستید؟ جناب بامسی، متاسفانه، من در حرفهای شما نه استحکامی می بینم، نه منطقی، نه جدیتی.

می فرمایید که کردها حتی یک نفر سرباز فارس را نکشته اند و هر چه کشته اند از ترکها بوده. من که دوره ای از سربازیم در کردستان بوده، حداقل این را میدانم که گروههای مسلح کرد اگر بخواهند کسی را بکشند، می کشند. نه اینکه اول بروند سجل احوالش را بررسی کنند، بعد برگردند کمین بکنند و او را بکشند. این حرفها مثل بسیاری دیگر از حرفهایتان متاسفانه جدی نیست و این احساس به من دست میدهد که شما بر خلاف خاطره ای که تعریف کردید، یا خیلی کم سن و سال و بی تجربه هستید یا چیزی از زندگی نیاموخته اید.
در مورد وضع کردها در ترکیه، اگر بحثی جدی وجود داشت، من خیلی چیزها برای گفتن داشتم. ولی در این سطح، حس میکنم که دارم اتلاف وقت میکنم. فقط همین را بگویم که الان که زمان انتخابات در ترکیه هست، هرکس به مناطق کردنشین میرود از «Kürt sorunu» و یا مشکل کرد بحث میکند. محرم اینجه کاندید ج.ه.پ در میتینگ اخیر هکاری گفت که این قضیه مشکل کرد، بیش از همه یک مساله اخلاقیست. چون هر کس میاید به منطقه کردنشین، یک عالم وعده و وعید به کردها میدهد و بعد که رای گرفت میرود پی کارش. فکر نکنم ج.ه.پ پانفارس باشد. به علاوه اگر همه چیز گل و بلبل بود، دیگر مشکل کردی در بین نبود. در خود ترکیه، ناسیونالیستترین افراد در برخورد با مساله کرد مثل شما از بالا و طلبکارانه به قضیه نگاه نمی کنند. ولی مشکل ایرانی جماعت همان مشکل شاه و شاه قلی است متاسفانه.