Skip to main content

دانشمند گرامی جناب بامسی عزیز

دانشمند گرامی جناب بامسی عزیز
Anonymous
عنوان مقاله:
ملت ایران، ملت محروسه...

دانشمند گرامی جناب بامسی عزیز! با تشکر از کامنت مستدل و پر محتوایتان، همانطور که در آن سئوال های اساسی مطرح کرده ای، مسلم است پانفارسیم قادر نیست به این آسانی به سئوالات مطرح شده پاسخ دهد. زیرا چیز منطقی و مستدل در دست ندارد. اینان چسبیده اند به امامزاده کوروش دوهزار و پانصد سال پیش، در اوهام و خیالات خود بزرگ بینی و عظمت طلبی غرق اند. گویا زمان از نظر اینان در عصر پارینه سنگی متوقف شده است.
کسی نیست از اینان بپرسد، شما که کوروش کوروش میکنید، از گستاخی در پوست خود نمی گنجید! در طول این مدت، یعنی در طول دوهزار پانصد سال بعد از کوروش چه کار کرده اید؟! چه دسته گلی برای ایران به آب داده اید؟ در کجای تاریخ نامتان ثبت است؟
بنا بر اسناد و شواهد تاریخی، از هزاره های دور، قبایل و ملل مختلفی بر جغرافیای موسوم به ایران حاکمیت داشته اند. صدها سال عربها بر تمامی ایران مسلط بودند، صدها سال

مغولها بر ایران حکوت کرده اند، بیش از هزار و سیصد سال سلاطین و سلسه پادشاهان تورک اعم از اشکانیان، غزنویان، افشاریان، صفویان، و تا هشتاد سال پیش سلسله پادشاهان تورک قاجار زمام امور ایران را در دست داشتند، در ایران تشکیل دولت دادند، سیستم پارلمان، مجلس و ارتش بنا نهادند، عمران آبادانی کردند، شهرهائی مثل تهران، اصفهان ،مشهد، شیراز... و امثالهم را بنا نمودند، شهر نشینی را در ایران رواج دادند، قانون اساسی نوشتند، مدنیت آوردند.
حال سئوال اینست؛ در طول این هزاره ها این آقایان پانفارس کجا بودند؟ اصلا چه نقشی در ایران داشتند؟ در کجا مثل امام زمان (عج الله تعالی فرجه و شریف)، و در کدام سوراخ غایب شده بودند؟ تازه سر و کله شان پیدا شده بر ایران ادعای مالکیت میکنند؟
با حرفهای مضحک میخواهند تورک را به مغولستان بفرستند؟! لقمه های بزرگتر تر از دهنشان بر میدارند! مگر ترس بر دلشان افتاده سلطه و هژمونی هشتاد ساله پانفارسیسم دارد به پایان خود نزدیک میشود؟! آیا نباید هر مللتی خواهان استراد حقوق ملی مدنی، زبانی فرهنگی، خواهان استرداد حقوق اجتماعی، آزادیهای سیاسی ـ اقتصادی و حق تعیین سرنوشت خود باشد؟!
آیا سیاست انکار ملل غیر فارس به بن بست رسیده، دیگر قادر به سرکوب بیشتر نیستند؟ آیا حس میکنند توفان هولناکی در راه است نه پوتین، نه اروپا و نه ساییرین قادر به مهارش نخواهند بود؟ ترسشان برای چیست مثل فرد در حال غرق به اطراف چنگ می اندازند؟ کسی که میخواهد تورک را به مغولستان بفرستد، خود نباید قبل از او به دامنه بیابانهای کوههای پامیر بر گردد؟!