Skip to main content

جناب ناظر، در پاسخ کامنت شما

جناب ناظر، در پاسخ کامنت شما
کاوه جویا
عنوان مقاله:
نوشته ی حذف شده ی محمدرضا لوایی

جناب ناظر، در پاسخ کامنت شما می گویم: 1 ـ این که به من نسبت داده اید: "به آقای لوائی خرده میگیرد، که چرا از حقوق ملل مظلوم جهنم ایران صحبت میکند" دروغ آشکاری است. من هرگز چنین خرده ای بر آقای محمدرضا لوایی نگرفته ام، بلکه ایرادهای من به ادبیات مستهجن و نژاد گرایانه ی ایشان بوده است.
2 ـ اعتراض اخیر من به آقای محمدرضا لوایی، ادبیات هرز و به کار بردن واژه های مستهجن، توهین آمیز و اوباش گونه در نوشته ی حذف شده ی ایشان بود، نه دیدگاه های سیاسی و اجتماعی نامبرده.
3 ـ من با درک شما از مفهوم و گستره ی آزادی بیان، که هرز نویسی و توهین به اشخاص را نیز مشمول آن می پندارید، کاملاً مخالفم. به دید من، توهین به اشخاص و گروه های اجتماعی معین استثنا بر اصل آزادی بیان است. زیرا توهین، هجوم به شرافت و کرامت انسان و پایمالی یکی از حقوق نخستین بشری است.
نوشته ی حذف شده ی آقای محمدرضا لوایی انباشته از

واژه های زشت و شرم آور خطاب به مخالفان فکری ایشان بود. انتشار چنین نوشته ی هرزی، که شوربختانه چند ساعتی در تارنمای ایران گلوبال باقی ماند، نمایش ننگینی از اوباشگری نوشتاری بود. جای تأسف است که شما از چنین ادبیات ننگینی پشتیبانی می کنید و خواهان پراکندن تعفن آن در فضای یک رسانه ی سیاسی و اجتماعی اپوزیسیون هستید. باید بگویم که شما هرگز "ناظر" خوبی نیستید.
مخالفت من با امکان نشر مستقیم مطلب از سوی آقای محمدرضا لوایی، نه برای جلوگیری از نشر عقاید ایشان، بلکه مخالفت با امتیاز دادن به هرزنویسان و نژادگرایان است. به دید من مطالب آقای محمدرضا لوایی نیز، همچون مطالب کاربران عادی، باید برای مدیر تارنما فرستاده و از طریق ایشان منتشر گردد.