Skip to main content

ادامه,

ادامه,
peerooz

ادامه,
من نمیدانم و در حقیقت نمی خواهم بدانم که جناب ایشان "راسیست" هستند یانه, گرچه رگه هائی از آن در فرمایشات ایشان دیده میشود که مثلا " بچّۀ هندی" و " قوم قزاق و چی و چی" که از نظر فیزیکی شاید با نژاد اکثر ما متفاوت باشند, اما بخاطر منظوری که دارم فرض میکنم که انشااله گربه است. ما لفظ "راسیست" را بیش از اندازه و در موارد داخلی بکار میبریم در صورتی که اکثر ما از یکی دو وسه و یا مانند من از چهار "نژاد" سفید و سیاه و زرد و قهوه ای ترکیب یافته ایم و درجه اختلاط به حدی ست که "نژاد خالص" در ایران وجود ندارد. گمان دارم لفظ مناسب در این موارد بجای "نژاد پرستی" , "تعصب" باشد: تعصب مذهبی, زبانی, قومی, ملیتی, طایفه ای,مسلکی و مرامی و غیره.

بهر حال من معتقدم که بجز جنایتکاران و قاتلین, اکثر مردم دنیا خواهان سعادت نوع بشر میباشند. تنها تفاوت جزئی در این باره تعریف "نوع بشر" میباشد.

عده کمی منجمله سعدی گمان میکنند که باور دارند که "بنی آدم اعضای یکدیگرند" بشرطی که بنی آدم از نوع "آنها" باشد و گرنه "جهود مرده میشویی , چه باک است". توجه میفرمائید؟ این وصف حال بسیاری از ماست که خیال میکنیم آدمهای منصفی هستیم. اما چرا در مورد جناب شفیعی کدکنی میگویم انشاالله گرنه است, اگر علاقه ای بود ادامه خواهد یافت.