Skip to main content

دوستان گرامی، مر شما را گفتم

دوستان گرامی، مر شما را گفتم
تبریزی

دوستان گرامی، مر شما را گفتم پیش از این که همچنان که ما گروهی به نام (سیاهپوستان ژرمن نژاد) نداریم گروهی نیز به نام (ترکان مغول) نداریم! و ترک ها و مغول ها هیچ گونه پیوند نژادی و تباری و زبانی و فرهنگی و اتنیکی و قومی و ملی و ژنتیکی و خونی و خویشاوندی و ..... ندارند! در سرتاسر جهان و در سرتاسر تاریخ تنها گروهی که ترک ها را هزار، هزار کشتار کرده است گروه مغول بوده است و سخن گروهی پان آریا که کارهای مغول ها را به حساب ترک ها نوشته و می گویند ترکان مغول!!! هنگام تاختن به ایران چنین و چنان کردند برابر با تحریف تاریخ است! البته در جهان کنونی مغول تبارهائی هستند که ترک زبان هستند و ترک زبان بودن نیز نشانه ترک نژاد بودن نیست! بسیاری از مردم جمهوری های قرقیزستان و قزاقستان و ازبکستان مغول تبار هستند اما زبان کاربردیشان ترکی است! در ایران نیز بسیاری از .....

..... مردم مراغه و آذرشهر و ملکان و میاندوآب و بناب و مرند و ..... مغول تبارهای ترک زبان هستند! از سوی دیگر مغول تبارانی را نیز می توان یافت که فارس زبان هستند، مانند ازبک های افغانستان که مغول تبارهای فارس زبان هستند و همچنین بسیاری از مردم تایباد و فریمان و شهرهای دیگر خراسان که مغول تبار و فارس زبان هستند! با این روال سخن گفتن از ایران با نام سرزمین اهورائی آریائیان و فارس زبان بودن را نیز برابر با وابستگی به نژاد اهورائی آریائی دانستن یک جوک خنده دار است!

دوستان گرامی، ناسیونالیسم که یکی از نشانه های آن نیز نژادپرستی است در هر چهره ای که باشد دور بودن از پندار خردمندانه را در پی دارد و اگر کسی با پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی مانند نژادپرستی و زبان پرستی و خاک پرستی و مرزپرستی و کهنه پرستی و مرده پرستی مغزش از کار نیفتاده باشد باورمند به تک میهنی (انترناسیونالیسم) خواهد بود!

پرسش: تک میهنی (انترناسیونالیسم) چیست؟

پاسخ: باورمندی به یک کشور در همه جهان به نام کره زمین بدون مرزبندی های ناسیونالیستی و نژادپرستانه میان انسان ها تک میهنی (انترناسیونالیسم) نام دارد!

با این روال و پس از شسته شدن زهر ناسیونالیسم از مغزها ایرانی کسی است که شناسنامه ایرانی دارد و شهروند ایران است و با این روال اگر هزار دختر تایوانی به تبریز بیایند و با هزار پسر تبریزی زناشوئی کنند آنها و فرزندان دو رگه آنها هم ایرانی هستند و هم آذربایجانی هستند و هم تبریزی هستند!