Skip to main content

دوستان گرامی، از نگر اندیشه

دوستان گرامی، از نگر اندیشه
تبریزی

دوستان گرامی، از نگر اندیشه خردمندانه هر کس پاسخگوی کردار خودش است نه پاسخگوی کردار خویشاوندان و یا نیاکانش! برای نمونه رشید حسنی، کمونیست دلاور آذربایجانی سال ها در زمان رژیم پادشاهی زندانی بود و شکنجه های فراوان کشید و در زمان جمهوری اسلامی دستگیر و اعدام شد، آیا رشید حسنی که یک کمونیست دلاور و قهرمان بود باید پاسخگوی جنایت ها و کارهای ددمنشانه پدرش که یکی از آخوندهای رژیم ولایت فقیه بود باشد؟ (به این لینک نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/66384

دوستان گرامی، هرگز تاریخ و رویدادهای تاریخی نه به کسی حقی را می دهند و نه کسی را بی حق می کنند! چون اگر ما با ترازوی دادگری دیگران را بسنجیم و درباره دیگران دادگرانه داوری کنیم هر کس پاسخگوی کردار خودش است نه مرده ریگ بر یا پاسخگوی کردار دیگران و اگر کسی با زهری به نام ناسیونالیسم مغزش از کار نیفتاده باشد کردار گذشتگان را به پای .....

..... امروزی ها نمی نویسد! البته ناسیونالیست ها همواره نیاکان خود را می ستایند و از نیاکان دیگران بدگوئی می کنند! نیاکان ناسیونالیست ها یا دانشمند هستند یا دانا هستند یا شهرنشین هستند یا دلاور هستند یا پیروز هستند یا تیزهوش هستند یا کاردان هستند و ..... اگر هم روشن شود که این نیاکان فلان گندکاری را در فلان تاریخ و فلان جا انجام داده اند ناسیونالیست ها می کوشند آن گندکاری را یا کمرنگ نشان دهند یا با ترفندهای گوناگون ماله کشی و ماست مالی کنند!

ناسیونالیست ها انسان ها را به حق و ناحق، ستمگر و ستمدیده، راستگو و دروغگو، درستکار و نادرستکار، نیکوکار و تبهکار، گناهکار و بی گناه، دارا و ندار بخشبندی نمی کنند و ابزار ناسیونالیست ها برای بخشبندی انسان ها به خوب و بد، نژاد و تبار و زبان و رنگ پوست و نیاکان و زادگاه است! از این روی ناسیونالیست ها خودشان را مرده ریگ بر کردار نیاکان سرافراز خودشان می دانند و دیگرانی را که از نژاد خودی و تبار خودی نیستند پاسخگوی کردار نیاکان بدکردارشان!

گروهی از مغول ها در زمان فرمانروائی چنگیزخان مغول اگر کارهای زشتی انجام دادند نمی توان آن کارهای زشت را به پای مغول تباران در زمان کنونی نوشته و مغول تباران را پاسخگوی کارهای زشت چنگیزخان مغول دانست! بسیاری از شهروندان ارجمند و بزرگوار و گرامی کشورهای مغولستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان یا مغول تبار هستند و یا مغول های دو رگه و چند رگه هستند، همچنان که انبوهی از مردم در کشورهای چین، روسستان، افغانستان، ایران و ..... یا مغول تبار هستند و یا با مغول ها پیوند خویشاوندی دارند! چنان که یکی از کسانی که روشن شده است مغول تبار است ولادیمیر ایلیچ اولیانوف (لنین) است که در شهر کازان (قازان) در روسستان زاده شد و کازان شهری است که سازنده آن مغول ها بودند!

سخن کوتاه، اگر کسی با پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی مغزش از کار افتاده باشد که هیچ! اما اگر کسی مانند همه خردمندان جهان باورمند به تک میهنی (انترناسیونالیسم) باشد مغول های سراسر جهان را هم میهن همه ایرانی ها خواهد دانست! (کدام میهن؟ میهنی به نام کره زمین!)