Skip to main content

- انتشار مقاله ی صوفی زاده

- انتشار مقاله ی صوفی زاده
آ. ائلیار

- انتشار مقاله ی صوفی زاده گرامی در سایت که « اندیشه تجزیه ایران» را بهترین راه حل برای مسایل ایران میداند، نشان دهندی آن است که ایران گلوبال طرح «اندیشه» را طبق معمول آزاد میداند و مخالف سانسور « اندیشه» است.

- برخلاف نظر نویسنده مقاله « تجزیه ایران به چند کشور» اندیشه ای غیر عملی و تحقق ناپذیر است. به خاطر « شرایط خاص خود جامعه ایران و منطقه». همانطور که دیدیم « جدایی اقلیم کردستان» بعد از بیست و چند سال خود مختاری عملاً تحقق ناپذیری خود را « در شرایط حاضر» اثبات کرد. برای جدایی مهیا بودن شرایط « داخلی و منطقه ای و جهانی » لازم است. این شرایط برای « جدایی ها» در ایران وجود ندارد.

- در ضمن احزاب کردی با طرح مسئله « تسخیر اراضی آذربایجان» ، همبستگی دو خلق و ملت آذربایجان و کردستان را از بین برده اند. کردستان بدون کمک آذربایجان نه تنها « به جدایی و استقلال» نمی تواند برسد، حتی نمی تو اند « برابری حقوقی»
را هم در چهارچوبه ایران کسب کند.
- سیاستهای ماجراجویانه احزاب کردی متاسفانه همه تلاشهای این خلق ستمدیده را به باد داده است. خلقی که احزاب اش به جای تلاش برای کسب حقوق برابر خود، « سیاست اشغالگری اراضی آذربایجان و دیگر حلق ها» را دنبال میکند. که پیاده شده این اعمال و اندیشه را عملاً در عراق و سوریه دیدیم. و همینطور سیاست اشغالگری اورمیه را شاهدیم.

با این ماجرا جویی ها، احزاب کردی به سوی جنگ داخلی می روند که نتیجه اش جز شکست چیز دیگری نمی تواند باشد.
شکستی که کمر تلاشهای «به حق» این خلق را نیز خواهد شکست.

- راه حل درست و عملی مسایل ایران در شرایط کنونی و آینده نزدیک « اجرای برابری حقوقی، و شرکت همگانی در اداره امور کشور» از طریق « فدرالیسم دموکراتیک حقوقی»ست. تشکیل « واحد فدرال های حقوقی».
از سوی دیگر « همه مردمان ایران لازم است در اداره امور کشور توسط تشکلهای مدنی خود داوطلبانه شر کت مستقیم» داشته باشد. «کار جامعه را خود جامعه» انجام دهد.« ترکیب دموکراسی مستقیم و نمایندگی».
-------
مسئله جوامع واحد فدرال یا ایالتی در ایران
http://www.iranglobal.info/node/66571