Skip to main content

در این نوشتار چندین بار واژه

در این نوشتار چندین بار واژه
تبریزی

در این نوشتار چندین بار واژه های (چپ) و یا (چپ ها) به کار برده شده اند اما روشن نیست نویسنده از کدام چپ سخن می گوید؟ ما یک گروه چپ ایرانی نداریم و گروه های چپ ایرانی دیدگاه های ناهمسان دارند اما نویسنده بدون نام بردن از یک گروه ویژه همه چپ ها را با یک چوب رانده است! برای نمونه نویسنده نوشته است: ( ..... چپ در ایران به خاطر تاریخی که دارد یک چپ با رگه های کم و بیش ناسیونالیستی است! ..... ) اما روشن نشده است که کدام چپ دارای رگه های کم و بیش ناسیونالیستی است؟ چرا که چپ گرا بودن کوچکترین پیوندی با ناسیونالیسم ندارد، مگر آن که کسی ناسیونالیست چپ نما باشد! (به این لینک نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/51666

آیا دیدگاه های سازمان فدائیان خلق ایران – اکثریت که از کمونیسم دست کشیده و راه رویزیونیسم را در پیش گرفته است با دیگاه های سازمان هائی که باورمند به مارکسیسم .....

..... کهن و کلاسیک هستند مانند راه کارگر و فدائیان اقلیت و حزب توده یکی است؟ آیا دیدگاه های حزب کمونیست کارگری با دیدگاه های حزب کمونیست کومله یکی است؟ آیا دیدگاه حزب دیگری که مائوئیست است و نام آن حزب هم حزب کمونیست است با دیدگاه های گروه های دیگری که آنها هم خودشان را چپ گرا یا کمونیست یا سوسیالیست می دانند یکی است؟ آیا چند گروه ریز و درشتی که همگی هم نامشان را مانند زمان شاه (سازمان چریک های فدائی خلق ایران) گذاشته اند و همگی هم آرم این سازمان را در زمان رژیم پادشاهی به کار می برند دیدگاه های یکسانی دارند؟ در این نوشتار بهتر بود که نویسنده نام گروه و یا گروه های چپ گرائی را که درباره آنها سخن می گوید می نوشت تا روشن می شد که سخن از کدام چپ است؟