Skip to main content

ادامه,

ادامه,
peerooz

ادامه,
با تشکر از حسن ظن جناب فتی, آدم بیاد زنده یاد سیمین بهبهانی می افتد که روزی به طنز در چنین موقعیتی, گفته یک خان لر را باز گو کرد که " مدونوم دروغ میگی ولی بگو که خوشم میاد". از تعارف گذشته بنده از انجام وظیفه منظوری جز " خدمت به خلق ندارم " و در حد توانایی, این "برگ سبزی ست تحفه درویش".

نکته دیگر در باره ترامپ نژاد پرستی آشکار او ست با توهین به مردم آمریکای لاتین به ویژه مکزیکی ها و مسلمانان خاور میانه و ورزشکاران سیاه پوست که ترامپ آنها را Son of a Bitch (به زبان ما مادر قحبه) خواند و غیره. نژاد پرستی او به حدی بود که هیچگاه قبول نکرد که اوباما در امریکا به دنیا آمده است و بدتر آنکه در جشن سالانه خبرنگاران کاخ سفید که اوباما حضورا ترامپ را مسخره کرد, این تحقیر و نژاد پرستی ترامپ را مصمم کرد تا آنچه را اوباما رشته بود پنبه کند و برجام نیز جزو این لیست بود. مضاف بر آنکه

دختر یهودی شده او که در پای دیوار ندبه چنان گریه ای کرد که شاید هیچ یهودی نکرده بود و همچنین داماد یهودی او در این مورد بی تاثیر نبودند.

منظور از این حاشیه رفتن تا حدودی اینست که بگویم رفتار ترامپ سفید پوست در برابر اوبامای سیاه پوست نمونه کلاسیک نژاد پرستی است در حالی که به نظر من بیانات جناب نوری علا که توفانی از اتهامات "راسیستی" و "نئو فاشیستی" براه انداخته است احتمالا اکثرا مشمول این موضوع نمیگردد. نوری علا که من بارها در باره او نوشته ام متاسفانه استعدادی بود که به هدر رفت و در آخر عمری بی تربیتی تقریبا همگانی ما نیز در او خود را ظاهر نمود. به عبارت دیگر همانطور که بی تربیتی یکی از عادات ملی ماست که در جوک ها بروز میکند,کلمه "راسیسم" نیز برای هم نژادانی بکار میرود که جز زبان, تقریبا تفاوتی با یکدیگر ندارند و اکثر قریب به اتفاق, ایرانیان "مخلوط النژاد"! میباشند. توهین های ناشی از بی تربیتی, از طرف افراطی ها به "راسیسم" تعبیر میشوند که به منظورهای خاص میخواهند القا کنند که ما از نژاد های مختلفیم که مسلما نیستیم. و هدف اینست که به قول گوبلز اگر دروغ بزرگی را مرتب تکرار کنی باور کردنی میشود.