Skip to main content

میگویند شخصی به دیوژن فیلسوف

میگویند شخصی به دیوژن فیلسوف
peerooz

میگویند شخصی به دیوژن فیلسوف خمره نشین گفت دیوژن, برق خود پرستی از درزهای جامه ات ساطع است.

من بندرت نگاهی به صفحات کیهان تهران و لندن انداخته ام. سرکار خانم بقراط تا آنجا که میدانم از نویسندگان ثابت کیهان لندن بوده و نسبت دوری هم با سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران دارند. ایشان حرف اساسا درست بفرمائ خود را از سر گشاد مقاله میزنند و از سر دیگر مقاله صدای بتمرگ بیرون میآید و برق آریا پرستی از درزهای مقاله ایشان ساطع میگردد.

ایشان به درستی میگویند که بالکان تنها چند دهه و تحت دیکتاتوری مارشال تیتو, یوگسلاوی شد و یا اتحاد جماهیر شوروی امپراتوری اشغال کننده روسیه بود. این فرق میکند با ایران کنونی که هزاران سال مردم آن با هم زیسته و به نوبت بر آن حکومت کرده و حتی پس از تمام اتفاقات "تجزیه طلبی" پس از جنگ های بین المللی, در هنگام حمله عراق به ایران همه از استقلال

مملکت دفاع کردند.

حرف من با جناب lachin است. اینکه این سرزمین را "ایران" و یا "پرشیا" و یا "ممالک محروسه ایران" بخوانیم به قول هاتف "سه نگردد بریشم ار او را, پرنیان خوانی و حریر و پرند". و جناب لاچین اگر در ویکیپدیا دنبال "ممالک محروسه ایران" میگردیدند می دیدند که روزنامه «اختر» چاپ استانبول (سال 1881) بهای سالانه این روزنامه را در مناطق مختلف چنین می‌نوشته‌است: «استانبول و دیگر ممالک محروسه عثمانیه… ». ایران مال مشاع همه ایرانی هاست و آنها که خیال میکنند "ملت های غیر فارس در مرزهای جغرافی ایران بهتر از من و شما میدانند که منافع ملیشان در کجا نهفته است.", بهتر است به ضرب المثل انگلیسی توجه کنند که "Be Careful What You Wish For", چون ناسیونالیسم دوران آتاتورک و رضا شاه منجر به ظهور هیتلر و فجایع آن گردید و Exceptionalism بوش و اوباما منجر به Make America Great Again شارلاتان ها میشود که ناسیونالیسم را بهترین وسیله تحمیق مردم میدانند و بدون آن کارخانه های اسلحه سازی باید تعطیل گردند.