Skip to main content

دوستان...به اطلاع میرساند که

دوستان...به اطلاع میرساند که
lachin
عنوان مقاله:
پیرامون گردهم­آیی در قلعه­ ی بابک

دوستان...به اطلاع میرساند که کسانی که از قلعه بابک دیدن میکنند حتمآ در کله پاچه صبحگاهی مقداری سیر اضافه بکنند تا هضم کله پاچه آسانتر باشد.دلیل دیگر بدان جهت است که این بازدیده گان کله پاچه خور , با کفش و پوشاک گرانبهای کوهنوردی میتوانند ماشین رولز رویس شان را تا اندازه ای دورتر از قلعه پارک بکنند تا بتواند چند صباحی قدم بزنند و این امر باعث میشود بوی سیر در ماشین های گران قیمت بیشتر نپیچد و هضم کله پاچه آسانتر باشد. ولی اگر متاسفانه بجای کله پاچه , فیله ماهی,بوقلمون سرخ کرده و برنج زعفرانی میل فرموده باشید, آنوقت است که (( وای دَدَه ام ... وای ننه ام)) خواهد شد. و این به خاطر این است که با خوردن این نوع غذاها , شما به طبقه اجتماعی (( بورژوازی )) خواهید پیوست. اگر شما از همان طبقه کارگر-مارگر, دهقان- مهقان, برزگر_ مرزگر , ( اکینچی- مکینچی ) ویا ( کتدی- متدی ) و یا ( کشاورز -مشاورز )

بودید که از صبح تا شب با بیل و کلنگ و داس چکش کار میکردید ولی باز هم گرسنه هستید , آن وقت بایستی برای دیدن از آرمگاه لنین به مسکو و کارل مارکس به لندن بروید. ولی قبل از اینکه به میدان سرخ در مسکو و یا هایگیت لندن رفته باشید , شما تنها یک بطری (( اسمیرنف... ودکائی روسی )) به عنوان ( صبحانه ) به سر بکشید و در موقع دیدن از این آرمگاه ها , از هر زبانی میتوانید برای مکالمه استفاه بکنید به غیر از زبان مادری, زبان پدری , زبان خواهری, زبان برادری, زبان خاله ای, زبان ترکی و سومری...........
برای اینکه با قبر لنین بیشتر آشنائی داشته باشیم , در صفحات تاریخ می خوانیم که.....
لنین در وصیت‌نامه‌اش خواسته بود که او را خاک کنند اما به جای این کار او را مومیایی کردند و درون یک تابوت چوبی موقت که توسط «الکسی شویوسیف» (Alexei Shchusev) طراحی شده بود، قرار دادند. بدن او قبل از تدفینش برای نمایش عموم در معرض دید قرار گرفت اما مردم روسیه موافق دفن جسد نبودند. دولت روسیه ادعا می‌کند که بیش از ۱۰,۰۰۰ تلگراف مبنی بر اینکه بدن این رهبر بزرگ را برای نسل‌های آینده حفظ کنند، دریافت کرده است.
در پاسخ به درخواست‌های مردم، مقبره‌ای دائمی در سال ۱۹۲۹ برای نگهداری از جسد لنین به مدت طولانی تأسیس شد. مقبره کنونی در سال ۱۹۳۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دوباره به دست الکسی شویوسیف طراحی شد. جسد لنین در این مقبره ماند تا زمانی که به شهر تیومن در سیبری منتقل شد (البته همراه با تیم نگهداری از جسد) چرا که مسکو در خطر هجوم نازی‌ها قرار داشت. در مارس ۱۹۴۵ در طی عملیاتی به نام «شی شماره ۱» جسد لنین از سیبری به مسکو بازگردانده شد.
برای ادامه نگهداری از جسد لنین گروهی از متخصصان (ایلیا بارسکی و پسرش بوریس بارسکی) مسئول نگهداری از حفظ جسد شدند. متاسفانه بدن ۸۵ ساله‌ی لنین هنوز با وجود اینکه کمی گرم نگه داشته می‌شد تا ظاهر زنده‌تری داشته باشد اما هنوز ظاهر خاص مومی و میوه‌ای دارد. تابوت در دمای ثابت ۱۶ درجه سلسیوس و رطوبت ۸۰ - ۹۰٪ نگهداری می‌شود. هر هفته مقدار کمی سفید‌کننده استفاده می‌شود تا با قارچ‌های ضدرنگ و کپک‌های روی پوست لنین مبارزه کنند. هر ۱۸ ماه مقبره را برای انجام حمام گلیسیرین و پتاسیم جسد به مدت یک ماه تعطیل می‌کنند. در طول این مدت لباس‌های لنین شسته و به دقت اتو می‌شوند. هر ۳ سال کت لنین را عوض می‌کنند....
به خاطر بحران‌های مالی اخیر، خیریه‌ای که از جسد لنین محافظت می‌کرد ورشکسته شده و دیگر نمی‌تواند کت‌های ابریشمی را برای لنین تهیه کند. لنین را می‌توانید در این آرامگاه به مدت ۵ دقیقه، همراه با یک گروه کوچک و زیر نظر نگهبانان ملاقات کنید. یادتان باشد که درون مقبره نمی‌توانید صحبت کنید، سیگار بکشید و عکس بگیرید.