Skip to main content

قصه تازه از قتل مریم فرجی از

قصه تازه از قتل مریم فرجی از
آ. ائلیار

سناریوی تازه از نیرنگستان در باره قتل مریم فرجی :
به نقل از ایسنا:
جزئیات اعتراف قاتل مریم فرجی
پرونده قتل مریم فرجی با اعترافات نامزد سابق او و کشف جسد در باغی در فردیس، وارد مرحله تازه‌ای شد و خط بطلانی بر ادعاهای مطرح شده درباره سیاسی بودن قتل این جنایت کشید. [ یعنی سناریو ی قبلی را تغییر دادیم]

به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: «بر اساس اعترافات قاتل که با ادله کشف شده در صحنه جنایت مطابقت دارد، انصراف دختر جوان از ازدواج با قاتل، انگیزه این قتل بود. [ بحث زندگی مشترک بین دختر و پسر چیزی عادی ست. نمی تواند انگیزه قتل شود. ] خانواده مریم نیز پس از کشف جسد، هویت او را شناسایی کردند[ چرا خانواده را مجبور به سکوت کرده اید؟]. به گفته دادستان فردیس، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافته و برای متهم به قتل هم از سوی بازپرس فردیس قرار قانونی صادر شده است.

آغاز تحقیقات

سرهنگ بیژن جنتی، رئیس پلیس شهرستان فردیس درباره آغاز تحقیقات برای کشف این پرونده به جام‌ جم گفت: چهاردهم تیر امسال خواهر مریم با مراجعه به پلیس آگاهی فردیس فقدان[ دزدیده شدن] او را اطلاع داد. بر اساس این شکایت، دختر جوان با خودروی خود از خانه خارج شده[ برای ملاقات دوستش مجید] و دیگر بازنگشته بود. [ مریم هنگام باز گشت از ملاقات دزدیده شده توسط رصد چیان. مورد بازجویی قرار گرفته. و اینکه کجا ملاقات داشته؟ اسم نامزد اش چیست؟ و اطلاعات لازم همه کسب شده، به قتل رسیده و در باغ چال شده] تلاش خانواده‌اش برای تماس با او نیز بی‌نتیجه مانده بود. پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و روز بعد جسد سوخته زنی در شهر قدس کشف شد.[ این زن کی بود؟ چرا خبری از او نیست؟ چرا این سناریو باطل شده؟ ادعا کرده بودید که خانواده جسد سوخته را تأیید کرده؟ پس چه شد که جسد باغ هم تأیید میشود؟] خانواده مریم در تحقیقات عنوان کرده بودند در گردن دخترشان پلاتین بوده که پزشکی قانونی نیز تائید کرد در بدن مقتول پلاتین بوده است.

وی افزود: اولین احتمال این بود که جسد سوخته متعلق به مریم باشد و تحقیقات همزمان بر روی دو پرونده آغاز شد اما در ادامه مشخص شد جسد سوخته متعلق به مریم نبوده است. [ چطور مشخص شد؟ ]

رئیس پلیس شهرستان فردیس با اشاره به شایعه‌سازی برخی افراد در این پرونده گفت: مریم دی‌ ماه سال گذشته و در جریان اغتشاشات دستگیر و با وثیقه آزاد شده بود. برخی افراد سعی کردند با فضاسازی قتل او را سیاسی نشان دهند. این انگیزه در حالی مطرح می‌شد که بررسی‌های ما در همان روزهای اول نشان داد هیچ انگیزه سیاسی در این پرونده وجود ندارد. [ با این سناریو های مختلف و سخنان متضاد فرمانبران شما چرا نباید قتل سیاسی باشد؟
-جسد یکی بود شد دوتا
- سوخته بود شد سالم
- جسد سوخته غایب شد
- ادعا شده خانواده جسد سوخته را تایید کرده
-ادعا شده جسد سالم را تایید کرده
- خانواده مجبور به سکوت شده
- معلوم است چکار میکنید. تنظیم سناریو در عمل
- اضافه کردن قتل مریم به قتل دوست اش. توسط قصاص.
کشف راز قتل

سرهنگ جواد صفایی، رئیس‌ پلیس آگاهی استان البرز که پس از اعلام فقدانی دختر جوان به تیمی از کارآگاهان جنایی ماموریت داده بود این پرونده را سریع کشف کنند، در تشریح تحقیقات ماموران برای کشف راز قتل به جام‌ جم گفت: پس از این شکایت در نخستین گام تحقیقات را روی افراد مرتبط با مقتول متمرکز کردیم و متوجه شدیم مریم آخرین‌ بار با نامزد سابقش تماس گرفته است. همین سر نخ کافی بود که تحقیقات را روی پسر ۲۹ ساله متمرکز کنیم[ یعنی مجید را قاتل منتخب معرفی کنند] و او به عنوان مظنون اصلی پرونده مورد بازجویی قرار گرفت. در حالی که پسر جوان در تحقیقات منکر اطلاع از سرنوشت دختر جوان بود اما تناقض‌گویی‌های او باعث شد ۲۰ تیرماه با دستور بازپرس پرونده بازداشت شود.

وی افزود: متهم ابتدا مدعی شد، آن روز با مریم قرار گذاشتم و او را دیدم. بعد از آن از یکدیگر خداحافظی کردیم و خبری از او ندارم. پسر جوان وقتی متوجه شد ماموران به او شک کرده‌اند سناریوی خود را تغییر داد[ رصد چیان رسناریو خود را تغییر میدهند] و این بار ادعا کرد، روز پنجشنبه مریم به دیدنم آمد و خودروی پرایدش را به من داد و قرار شد خواهرش برای گرفتن ماشین با من تماس بگیرد. وقتی فهمیدم او ناپدید شده، ترسیدم و ماشین را به حوالی خیابان انقلاب تهران برده و رها کردم.

ادامه دارد