Skip to main content

به تکرار میخوانیم که،<

به تکرار میخوانیم که،<
Anonymous
عنوان مقاله:
زبان فارسی ویرانگر وحدت جامعه کثیرالمله - پاسخ به جلال ایجادی

به تکرار میخوانیم که،<
« اعتلای کنونی زبان فارسی محصول تلاش تاریخی فرهنگی همه مردم ایران است»
این منطق عجیبیست ، بسیاری از روشنفکران ملت حاکم فارس معتقد هستندکه .، چون پدران شما آذربایجانیها و کلا مردم غیر فارس ایران در طول تاریخ تلاش کرده اند که زبان فارسی را اعتلا دهند، پس حالا ما فارس ها که تمام قدرت سیاسی و دولتی را در اختیار داریم، وظیفه خود میدانیم، که زبان مادری شما را نابود کنیم!!
دیگر اینکه، پدران ما آذربایجانی ها، زبان فارسی را به دلیل برتری زبان فارسی نبود که به عنوان زبان نوشتاری برگزیدند، -که این زبان به نوشته دکتر باطنی و بسیاری دیگر از استادان زبان شناسی، زبانی نازاست، بلکه به ین دلیل بود که این زبان میتوانست، هویتی غیرتورکی و غیرعربی به امپراطوری آنها بدهد، تا بتوانند موجودیت خودش را در مقابل امپراطوری ها و خلافت های عربی و عثمانی تثبیت

کنند.
پدران ما، با کمک ۷۰ درصدی زبان عربی توانستند زبان فارسی را به این جایگاه امروزی خودش برسانند. (چندی پیش در همین صفحات ایران گلوبال کامنتی نوشتم که، اگر یک شاعر درجه ۱ فارسی سراغ دارد که، متعلق به دوران قبل از حاکمیت تورک ها در ایران باشد،نام ببرید، دهها جواب نوشته شد، ولی دوستان حتا یک نمونه هم نتوانستند ارائه دهند*).
خلاصه اینکه ما با زبان فارسی نه فقط نمیتوانیم سر دشمنی داشته باشیم، بلکه در ان حق مالکیت نیز داریم. این زبان، ولی زبان مادری ما نیست. ما زبان و موسیقی و فرهنگ مخصوص به خود را داریم، که سخت به ان پایبند هستیم و ان را با جان و دل دوست میداریم. در آینده هم این دو زبان و -اگر دقیقتر بگویم، این چند زبان و فرهنگ یا باید بصورت متساوی الحقوق با هم زندگی کنند، یا بالاجبار جدا از هم. تصمیم گیرنده اصلی، ملت حاکم خواهد بود و مسولیت اصلی به گردن او.