Skip to main content

جناب دکتر آیت الله محسن کدیور

جناب دکتر آیت الله محسن کدیور
peerooz

جناب دکتر آیت الله محسن کدیور (متولد ۱۸ خرداد ۱۳۳۸، فسا)مجتهد، روحانی، نویسنده، اندیشمند دینی، و استاد پژوهشی دانشگاه دوک در آمریکاست که مطابق مرجع ویکیپدیای فارسی, مراحل تحصیل تا سطح دکترا و آیت الهی را طی نموده اند.

کتاب مقاله مانند مکرر در مکرر در مکرر ایشان را چند خط در میان مرور کرده و معلومم شد که "...راقم این سطور که در اوج جوانی در زمره آنان‌بوده که به جمهوری اسلامی گفتند آری، ده سال بعد شروع به تفکر انتقادی درباره جمهوری اسلامی و روش آقای خمینی کرد و ده سال (بیست سال) بعدتر بتدریج در نحوه حضور دین در عرصه عمومی تجدید نظر نمود.", که "ظاهرا" عیبی ندارد, !Better Late Than Never.

بنده نیز از این مقاله کامنت مانند خود عذر میخواهم. اخیرا در امریکا سایت هایی مانند فیس بوک و یوتیوب و غیره مقالات و ویدئو های Alex Jones ناشر InfoWars را از سایت خود حذف کردند. سایت اینفووار سایتی

سایتی است که مطالب دروغ و مربوط به توطئه های باور نکردنی را منتشر کرده ضمنا چیز هائی مانند "حب دکتر رس" را به یک میلیون مراجعین ماهیانه به سایت را میفروشد. (https://en.wikipedia.org/wiki/InfoWars).

مقاله زیر سایت های فیس بوک و یوتیوب را بخاطر این اقدام سرزنش کرده و ظاهرا مانند سایت ایران گلوبال معتقد است که نباید از انتشار این مطالب جلوگیری کرد زیرا این افراد برای انتشار افکار خود به زیر زمین پناه برده و افکار آنها به کثافت ها و میکربها آلوده شده و پخش میشوند. پس بهتر است که آنها این افکار را در روز روشن و در زیر اشعه آفتاب منتشر کرده و اجازه داد تا خود را رسوا کنند.

نظریه فوق یک اشکال دارد و آن اینکه شنونده نیز باید عاقل باشد که بد و خوب را از هم تشخیص دهد و گرنه چنین روشی احتمالا نتایج اسف آوری خواهد داشت. نمونه آن انقلاب ۵۷ و فرمایشات خمینی در جامعه ای بود که حتی افراد فرهیخته ای مانند جناب کدیور نیز در این دام افتادند و به قول معروف "وقتی دریغ گفت که تیر از کمان گذشت". مقاله جالبی ست.

https://www.counterpunch.org/2018/08/07/why-the-infowars-purge-is-nothing-to-celebrate/