Skip to main content

توضیح,

توضیح,
peerooz

توضیح,
در کامنت قبلی گفته ام که جناب کوچر ".....رشته ریاضی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده...". این مطلب را من در سایتی دیدم که متاسفانه نمیتوانم آنرا پیدا کنم ولی سایت rfI میگوید "کوچر بیرکار در سال ٢٠٠٠ در رشته ریاضیات از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفت....".
مقاله ای در سایت بالاترین میگوید "جناب کوچر از منطقه سه کشوری موفق شده است وارد دانشگاه تهران شود. یعنی امتیاز کنکور وی با هر رتبه ضربدر سه میشد به عبارتی رتبه تقسیم بر سه میگردید. رتبه ششصد منطقه 3= رتبه 200 منطقه 1........اگر تبعیض مثبت نبود و همه مساوی تلقی می شدند، پای کوچر به دانشگاه سنندج هم باز نمیشد چه رسد دانشگاه تهران و با پول این مردم به المپیادی ریاضی فرستاده نمیشد تا ضمن بردن آبروی کشور این بار از انگلستانی ها آویزان شود.".
سایت ویکیپدیای فارسی می گوید "... او دانشجوی سال آخر کارشناسی دانشگاه تهران بود که به

انگلستان سفر کرد و در المپیاد ریاضی بین‌المللی دانشجویی در سال ۲۰۰۰ که در «یونیورسیتی کالجِ» لندن برگزار شد، موفق به دریافت جایزه سوم شد.[۸] او در آنجا در پاسخ به مشکلات سیاسی به خاطر اقلیت کُرد بودن، درخواست پناهندگی سیاسی کرد. دولت بریتانیا او را در ناتینگهام جا داد. در یک سالی که طول کشید تا پروندهٔ بیرکار از سوی دولت بررسی شود، او با اعضای هیئت علمی دانشگاه ناتینگهام ملاقات کرد و پس از پذیرشِ درخواست پناهندگی‌اش در آنجا ثبت‌نام کرد.".
گرچه من هنوز مطمئن نیستم که ایشان در ایران فارغ التحصل شده و یا نشده ولی ظاهرا تبعیضی هم در مورد او وجود نداشته و ظاهرا از تمام امکانات موجود در ایران استفاده نموده و یک " کرد ایرانی" و یا "ایرانی کرد" است . میشود تصور کرد که ایشان "نمک را خورده و نمکدان را شکسته است" و این کیفیت در بین ناسیونالیست ها تازگی ندارد.