Skip to main content

در خصوص روده درازیهای آقای

در خصوص روده درازیهای آقای
Anonymous
عنوان مقاله:
راهی که باید..

در خصوص ... آقای تبریزی لازم است در اینجا به چند موردی اشاره شود.
1ـ ایشان که اغلب کلمه پان تورک را مثل آدامس میجود و لحظه ای از دهنش نمی افتد، درد او در واقع درد مردم نیست! دردش درد جانکاه درماندگی است. ایشان گوئی به بن بست سیاسی رسیده است. بخوبی میداند تشکیلات سه نفری شان در جنبش مردم آزربایجان به اندازه پشه ای تاثیر ندارد! ایشان حالا جیغ و داد راه میندازد که چه بشود؟
2 ـ البته مشکل او قابل فهم است. وی هنوز این ترس روانی را در خود حمل میکند، شب و روز خواب ندارد، مبادا تشکیلات پانفارسشان به لهجه ترکیش ایراد بگیرد! او برای ثبوت وفاداری خود به پانفارسیسم هر روز جری تر و دریده تر از پیش، روی مردم آزربایجان خیز بر میدارد. تمام اینها البته در حافظه اینترنت باقیست!
...

4ـ او گوئی هنوز به این درک سیاسی نرسیده که تیم تراحتور آزربایجان تنها یک تیم فوتبال معمولی نیست، بلکه نماد اعتراض و فریاد خشم مردم آزربایجان برای استرداد حقوق زبانی ـ فرهنگی، ملی مدنی، و آزادیهای سیاسی، و مخصوصا حق تعیین سرنوشت است! مردمی که یکقرن تمام در مقابل رژیمهای سفاک شاه و شیخ سینه سپر کرده اند. او لازم است بداند، نماد این جنبش فقط تیم فوتبال تراختور نیست. مردم آزربایجان در پروسه مبارزات خویش علیه استعمار داخلی متد های گوناگونی از آن جمله صعود به قلعه بابک، تظاهرات علیه خشکاندن دریاچه اورمو، همراهی با تیم والیبال اورمو، پخش اعلامیه های شبانه، کنسترتهای موسیقی، صحنه های تئاتر، شبهای شعر خوانی، تظاهرات خیابانی ... و امثالهم را نماد مبارزه خویش میداند.
5ـ او که بدروغ ادعای خلقی میکند و مدام رهبران ملی مردم آزربایجان را پانتورک مینامد، زمانیکه در سال 1385 مردم مبارز و جوانان قهرمان آزربایجان برای استرداد حقوق خویش در خیابانهای تبریز، اردبیل... و سایر شهر های آزربایجان تظاهرات میکردند، دسته دسته بدست جلادان رژیم سفاک تهران بگلوله بسته میشدند و کشته میشدند، کجا بود؟ چرا سکوت کرده بود؟!
6ـ در آن تظاهرات دهها و صدها نفر از مردم قهرمان آزربایجان جان باختند، افراد بسیاری به زندانهای طویل مدت گرفتار آمدند، چرا صدای آقای تبریزی در نیامد؟ آیا آنها انسان نبودند؟
7ـ در همان واقعه که مردم آزربایجان منتظر واکنش جامعه فارس بود، که سکوتش را بشکند، و تماشاگر اوضاع نباشد، یکی از نمایندگان پان ایرانیست بنام آقای "حشمت رئیسی" که هنوز هم ویدئوی آن در اینترنت موجود است، قیام مردم آذریایجان را پانتورک قلمداد میکرد، با صدای بلند میگفت: "مردم خر نشوید! خر نشوید!" یعنی ای جامعه فارس مبادا از جنبش مردم آزربایجان علیه رژیم حمایت کنید!
8ـ پانفارسها که با گستاخی تمام هستی میلیونها تورک را انکار میکنند، و ذره ای به حقوق ملی مدنی، زبانی فرهنگی آنان ارزش قائل نیستند، اکنون که در مقابل رژیم درمانده اند، انتظار دارند مردم قهرمان آزربایجان گوشت دم توپ شوند. تا با قربانی کردن آنان بر اریکه قدرت تکیه داده دو مرتبه همان سیاست شوونیستی ـ پان ایرانیستی خود را این بار با آویخنن کراوات عملی سازند. اگر کسی به سیاست شوونیستی و پانفارسیستی شان اعتراض کند، مثل همیشه مهر پانتورک بر پیشانیش بکوبند!
آقای تبریزی لازم است این را نیز بداند، گذشت دیگر آن زمان! کسی بتواند از مردم قهرمان آزربایجان سو استفاده سیاسی کند. آزربایجان اگر به خیابان میرود برای احقاق حقوق زبان مادری، آزادیهای سیاسی، مخصوصا برای احقاق حق تعیین سرنوشت خویش بمیدان میرود. نه برای سواری دادن به پانفارسیسم و پان ایرانیسم تمامیت خواه! لطفا این گفتار را آویزه گوشتان کنید! از مردم آزربایجان انتظار بردگی نداشته باشید. ملت آزربایجان در صدد است غل و زنجیر بردگی را از دست و پای خود باز کند. نه اینکه حلقوم خود را برای بسته شدن به گاو آهن و خیش بدست پانفارسیسم بسپارد!