Skip to main content

پیش چشمت برده ای شیشه کبود

پیش چشمت برده ای شیشه کبود
peerooz

جناب یوسف عزیزی بنی طرف از ورای شیشه کبود اقلیتی, همه چیز را نژاد پرستی می بینند و قادر نیستند که الوان بسیار پررنگ تری چون بی تربیتی شدید ما را که خصلت ثانوی شده است مشاهده نمایند. این مسئله چنان آشکار است که برق آن دیده گان ایشان را دچار خیره گی نموده است.
جناب بنی طرف, نژاد پرست, پائین تنه اش را حواله طرف نمیکند. گمان نمیکنم در هیچ های دنیای متمدن, توهین و تمسخر و جک ساختن برای هموطنان خود مثلا رشتی و مازندرانی و قزوینی و اصفهانی اردبیلی و عرب و ترک و لر و غیره وجود داشته باشد. از جک های ترکی و عربی اطلاعی ندارم.
بدون شک قسمتی از جوک ها زمینه خودی و غیر خودی دارد ولی علت اصلی آن بی تربیتی و بی حیائی و بی سوادی و بی بندو باری و ننری ست که هر و هر به این توهین ها می خندیم. ممکن است ما نژاد سیاه و سفید و سرخ و زرد داشته باشیم ولی چنان بهم آمیخته ایم که تقریبا یک نژاد شده ایم

و اطلاق نژاد پرستی در این باره موردی ندارد. در مقایسه در آمریکای با نژاد پرستی مسلما موجود بین سیاه و سفید, اگر کسی کلمه توهین آمیز Negro را برای سیاه پوستان بکار برد از طرف کل جامعه چنان مورد اعتراض شدید قرار میگیرد که خفه میشود, یعنی جامعه این چنین تربیت شده است اما جامعه ما کجا و تربیت کجا ؟ بارها چنین کامنتی را منتشر کرده ام و نه تنها نفس هم نفسی ندیده ام, بلکه گاه مورد تمسخر و توهین هم قرار گرفته ام, یعنی خود پرستی ما به حدی ست که حتی حاضر به شنیدن حقیقت نیستیم و ترجیح میدهیم نژاد پرست نامیده شویم تا بی تربیت.