Skip to main content

دوستان... همانطور که متوجه

دوستان... همانطور که متوجه
lachin
عنوان مقاله:
ایران استعمارگر یا ایران استثمارگر؟!

دوستان... همانطور که متوجه هستید..
1- آقای هوشنگ امیر احمدی این گفتگو را تنها بخاطر اینکه موضوع بحث, مخالف عقاید ایشان است , این بحث را (( ناسالم )) میداند. ولی خود را به عنوان (( دموکرات )) جا میزند.
2- آقای هوشنگ امیر احمدی در طول این بحث از کلمه « ترک » استفاده نمی کند . ایشان هم مثل پانیست ها از کلمه « ترک» وحشت دارد و کلمه ( آزری )) را بکار میبرد.
3- برای تغیر دادن افکار عمومی, آقای امیر احمدی دست به شارلاتان بازی های سیاسی میزند و برای ترساندن ترک های ایران , از دیکتاتوری ( الهام علی اف ) حرف به میان میکشد. بعد از فروپاشی شوروی, هیچ یک از جمهوری های مستقل شده به یک دموکراسی به تمام معنا نرسیده اند. برای اینکه در فرهنگ تمام این جمهوری ها, یک سیستم گندیده ( استالینیستی ) به مدت 70 سال نهادینه شده بود که سالیان سال بطول خواهد کشید که به یک دموکراسی واقعی برسند. آنچه

آقای امیر احمدی از یادشان میرود اظهار نظر بکند این است که , در خیابان های باکو مردم را اعدام نمی کنند و مردم هم برای دیدن این اعدام ها ,از ساعت 5-6 صبح به خیابان ها نمی ریزند. لااقل در کشور جمهوری آزربایجان , مساجد, کلیسا ها, سنگاگ ها و معابد آتشکده ها در کنار هم بطور مسالمت آمیز به فعالیت ادامه میدهند.
4- یکی از بدبختی ها فرهنگ ایرانی (( پیر سالاری )) است. آقای امیر احمدی هم مثل دیگران بدون اینکه از طرف مقابل اجازه بگیرد, می گوید (( میخواهم برایتان یک نصیحتی بکنم )). اصلآ شما کی هستید که ما را نصیحت بکنید؟.آقای لوائی کی از شما خواست که ایشان را نصیحت بکنید؟. این چه معقولی است کسی که چند سال مسن تر از دیگری باشد به سن پائین تر نصیحت بکند. ویلیام پیت موقعی که نخست وزیر انگلستان شد 24 سال داشت.
5- یکی از شارلاتان بازی سیاسی آقای امیر احمدی استفاده از کلمه (( فدرالیسم )) بود که کشور نیجریه و افغانستان را مثال زدند. کسی که در امریکا زندگی میکند و با سیستم (( فدرالی )) تا اندازه ای آشنا است چرا از کشور امریکا و یا انگلستان حرف به میان نکشیدند؟
6-یکی دیگر از شارلاتان بازی های پان ایرانیست ها و آقای امیر احمدی که گفتند و ما هم متوجه شدیم این است که اگر ترک های ممالک محروسه ایران مستقل بشوند , بدون درآمد نفت و گاز , چه کار خواهند کرد..
آقای امیر احمدی و پان ایرانیست های رنگارنگ... ثروت ملی ملت ترک ایران در زیر خاک آزربایجان نیست بلکه در روی زمین و در « مــــغز » این ملت است... هیچ وقت این حقیقت را فراموش نکنید..
7-اگر کشور سوئد با جمعیتی بیش از 9 میلیون نفر بتواند بدون درآمد نفت ,اقتصاد حیاتی داشته باشند , کشور آزربایجان جنوبی هم میتواند این اقتصاد را داشته باشد. در ضمن ما خیلی خوشحالیم که نفت و گاز نداریم . این باعث رشد مغر اقتصادی میگردد. خیلی از کشورهای صنعتی نه نفت دارند و نه گاز..
8- پان ایرانیست های که فکر میکنند بایستی روزی سرزمین های از دست رفته شمالی و قافقاز و.......به ایران برگردند , بهتر است بدانند که این کار موقعی عملی خواهد شد که امریکا و هند دوباره به مستعمره انگلستان بپیوندند.