Skip to main content

آقای Peerooz

آقای Peerooz
lachin

آقای Peerooz....
شما به عنوان یک فرد آزاد این حق را دارید که به هر نوع جوکی گوش بدهید و به هرجوکی هم لبخند بزنید. آنچه که بین انسان ها فرق میکند ( تعریف و معانی ) جوک است. اگر حرف های تکراری من برای بعضی ها تهوع آور است, شنیدن جوک های تکراری ترکی هم برایم به یک ( دمل چرکین ) تبدیل شده است. بی تربیتی و نژاد پرستی دو موضوع متفاوت است. اگر نظری به سایت ( خاک و خون ) دوباره بیاندازیم , تفاوت این دو موضوع را بیشتر درک میکنیم. بی ادبی نوع رفتاری است که یک شخص در مقابل شخص دیگری انجام میدهد که خیلی وقت ها با ( معذرت خواهی ) تمام میشود. در عرض این 90 سال که ملت ترک را در این فرهنگ بیمار گونه این همه تحقیر شده است آیا یک انجمنی , روزنامه ای , رادیو تلویزیونی و یا یک « روشنفکر » فارس دیده و مشاهده کرده اید که از ملت ترک معذرت خواهی بکند؟؟ هــــــــر گــــــــز. نوشته بودید که شما در « وصل »

کردن میکوشید نه در « فصل کردن».متاسفانه ملتی که این همه سال و در یک فرهنگ این همه بیمار گونه تحقیر می شود , «وصل کردن » یک (( جوک )) جدیدی است. داستان ملت ترک ایران را در این شعر بهتر میتوان دریافت که گفته میشود..
(( رفتـــــــم مــرا ببــــخش و مــگـــو وفــــا نداشـــت ....جــــز راه بـــآزگشـــت راهــــی برایـــــم نمــــانـــده بـــود )).
حادثه رستوران که شما اشاره کرده بودید باز هم برمیگردد به همین فرهنگ بیمار گونه..
(( روزی بچه کلاغی با مادرش در لانه نشسته بودند. بچه کلاغه به مادرش میگوید " مادر بیا از این لانه کوچ کنیم ". مادر میپرسد " چرا و به چه علـت از اینجا برویم"؟. بچه کلاغه می گوید " از بس که اینجا خوردیم و کثافت کاری کردیم که دیگر این لانه جای زندگی کردن نیست". مادر کلاغ که جهان دیده و با تجربه بود می پرسد " عزیزم اگر از اینجا کوچ بکنیم مگر این باسن هایمان را با خود نمی بریم ؟))..
شخصی که در یک فرهنگ بیمار گونه رشد کرده باشد عوض کردن نقطه جغرافیائی یا ایران باشد و یا امریکا, هیچ تاثیری در رشد فکری این شخص نخواهد کرد. لوس آنجلس پر از این افراد است. ولی خوشبختانه از مهاجراین اول اشخاصی هستند که با تغیر و تحول در رشد فکری و با استفاده از فضای اندیشدن باز در غرب توانسته اند که جای مخصوصی را برای خود و خانواده در جامه ایجاد بکنند. نسل دوم این مهاجرین هم که جای خود و بحث خود را دارد.بهترین ها را برایتان آرزومندم.