Skip to main content

چون این سؤالات خطاب به فرد

چون این سؤالات خطاب به فرد
peerooz

چون این سؤالات خطاب به فرد مشخصی نیست, ظاهرا "هر ننه قمری" می تواند پاسخ دهد. تعداد سؤالات به قدری زیاد است که پاسخ منطقی به آن ها مشکل میباشد. بهر حال بنظر من جناب علیرضا اردبیلی هنوز در دوران انقلاب کبیر فرانسه زندگی میکنند و از تحولات و پیشرفت های! اخیر بی خبرند.

میپرسند " پس اگر هم در دموكراسيها و هم در ديكتاتوريها، انحصار اعمال خشونت با دولت است، فرق دموكراسي و ديكتاتوري از اين جهت در چيست؟". از عمر دموکراسی چند صد سالی میگذرد و چون "هرچه می پژمرد از [عمر] دراز", آنچه از آن باقی مانده موجود نحیفی ست که - شاید در اروپا - آخرین نفس ها را میکشد.

به علاوه ایشان نمی دانند که با فلسفه نمی شود زندگی کرد و قیمه نه با "ق" است و نه با "غ". در اصل تنازع بقا - اگر پول نتواند "مشکل" دموکراسی را حل کند - هرکس سلاح قوی تری دارد احتمالا پیروز خواهد شد. به عنوان نمونه دولت آمریکا که نتوانسته

بود مازاد اسلحه تهاجم به عراق و افغانستان و غیره را حتی به عربستان و امارات قالب کند آنها را مجانی به پلیس محلی آمریکا اهدا کرد و - علی رغم "میلیشای تا دندان مسلح و شست شوی مغز ها با تبلیغات - روزانه شاهد مصرف آنها بوده ایم. اوضاع در بسیاری از کشور های پیشرفته و پسرفته بهتر از این نیست. به قول خود این ها "Wake up and smell the coffee".