Skip to main content

امروز روز تولد اتحاد دو

امروز روز تولد اتحاد دو
Anonymous
عنوان مقاله:
سرطانی بنام ارتجاع سرخ وسیاه

امروز روز تولد اتحاد دو آلمان وگفته شد تعطیل رسمی است .کشور آلمان پس از جنگ به دوکشور تقسیم شد که آلمان شرقی زیر نظر شوروی اداره میگشت وغرب آن به جهان آزاد وارد شد.کوششهای فراوان دولت آلمان فدرال برای اتحاد با فروپاشی شوروی به سرانجام رسید.یک ملت با دو نظام سیاسی مختلف یکی با محصولات خود جهان اقتصاد را تسخیر کرد وشرق آن درفقر و بدبختی پرچم سرخ را بدوش میکشید .
برای جریان چپ در ایران آلمان شرقی الگو و نظام ایده آل بود وبه همین منظور چپ ایران به دشمنی با آزادی ودمکراسی و مبهن پرستی برخاست.این دشمنی با دمکراسی وازادی خواهی بیشتر باعث تعجب ما میشود که پی میبریم پس از کودتای ۲۸ مرداد جریان چپ بساط تبلیغی خود را در اروپای غربی پهن کرد .زندگی در غرب اروپا از سال ۳۲ تا سال ۵۷ نشان داد که چپ از غرب آموزش دمکراسی در ۲۵ سال زندگی در غرب دریافت نکرده است .

هزاران انتخابات حزبی و دولتی وامدن ورفتن دهها دولت و انتخابات پارلمانی تاثیری بر عقاید ضد ملی وضد آزادی چپ نگذاشت .
پس از انقلاب اسلامی جریان چپ باز هم بی شرمانه به قلب سرمایه داری جهانی پناهنده شد بی آنکه در سی سال دوم درسی از دمکراسی در غرب گرفته باشد.۷۵ سال از آغاز حزب توده در ایران میگذرد.این حزب فقط توانست ۱۲ سال در زمان شاه وسه سال در زمان خمینی زندگی علنی داشته باشد .بقیه عمر حزب بخاطر سیاستهای خطا در مسکو برلین سپری شد . حزب توده جامعه ایرانی را به انحراف تاریخی ودشمنی با اصل وحدت ملی و پیشرفت اقتصاد آزاد کشاند .دیگر جریانات چپ با نگاه به حزب توده به همان کج راهه تاریخی رفتند.
نگاهی به سرنوشت ملت ایران و آلمان که ناشی از تاثیر روشنفکران هر دو کشور است نشان داد که جریان روشنفکری در ایران تحت تاثیر تفکر چپی بزرگترین ضربات را به کشور وارد کرده است در حالیکه برنامه روشن وعاقلانه ژرمنها به اقتدار سیاسی اقتصادی و علمی آلمانها در جهان انجامید.
وحدت دوالمان مبارکشان باد .