Skip to main content

کشور عربستان و رژیم دیکتاتور

کشور عربستان و رژیم دیکتاتور
Anonymous

کشور عربستان و رژیم دیکتاتور وهابی از نظر سیاسی در تملک امپریالیسم آمریکاست. آقای ترامپ که با اصرار و تهدید به دنیا سلاح میفروشد از نظر سیا و سرویسهای جاسوسی غربی قتل آقای جمال خاشفجی نیز باید در ترکیه اتفاق میافتاد. آنهم در سفارت عربستان! چون گویا عربستان در انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و یا خود آمریکا، و یا در کشورهای دیگرعربی سفارتخانه ندارد! از نظر اینان گویا ترکیه باید همیشه خود را با مسائل داخلی خود مشغول کند تا بعنوان کشور بحران زده نا امن مطرح، تا بسهولت محل قتل و جنایتهای سیاسی شود! تا با نا امن نشان دادن وضعیت سیاسی ـ اقتصادی و ترویج تروریسم در آن اعتبار مالی و ارزش پولی آن را بحد اقل ممکن تنزل داده،پای بانکهای خصوصی امپریالیسم را (با سودهای کلان بهره های چهل درصدی) به اقتصاد ترکیه باز شود، تا هستی و نقدینگی مردم ترکیه را
بالا کشند از نظر اینان گویا به زور هم که شده

ترکیه باید از بانکهای امپریالیستی قرض های میلیاری بگیرد؟ تا هر روز با مکیدن خون مردم زحمتکش ترکیه، روز به روز پروارتر شوند. اما چون دولت فعلی ترکیه در مقابل این چپاول ایستادگی میکند، از این رو ترکیه باید در صدر تهاجمات سیاسی ـ اقتصادی آنان قرار گیرد!
در صورتیکه رژیم دد منش و خونخوار جمهوری اسلامی ایران، نزدیک نیم قرن است صدها هزار تن از بهترین جوانان آزادیخواه، و تمام تشکیلاتهای سیاسی را بدلیل عقاید آزادیخوانه شان در زندانهای قرون وسطائی قتل عام و نابود کرده است. اما دول غرب گوئی هیچ اتفاقی نیفتاده است، در قبال چنین جنایاتی سکوت اختیار کرده اند، و حتا بدون حمایت آنان رژیم قداره بند آخوندی خیلی وقت پیش از هم پاشیده بود.
اما جالب توجه است دول غرب که روز هاست از تمامی مطبوعات و رادیو تلویزیونها مرگ جمال خاشفجی را علم شگنه کرده، رژیم دیکتاتور سعودی را ظاهرا تهدید میکنند، آیا جان هزاران تن از مردم ایران به اندازه فرد کشته شده صعودی ارزش ندارد در مقابل آنهمه قتل و کشتار مهر سکوت بر لب زده اند؟!
از این گذشته ترورهای گوناگون و قتلهای سیاسی که برای نا امن کردن جامعه ترکیه اتفاق میافتد، از آن جمله سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روس، قتل زنده یاد"آندره کارلوف" سفیر روسیه و امثالهم بدست سرویسهای اطلاعاتی غرب را بخاطر میآورد، که چندی پیش در ترکیه اتفاق افتاد تا بدین حیله روسیه را در مقابل ترکیه قرار دهند.
اما روسها هوشیارتر از آن بودند که غرب فکر میکرد. چنانکه " جناب سئرگی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه نقشه های آنان را نقش بر آب کرده در یک مصاحبه تلویزیونی گفت؛ "قصد جنگ با ترکیه را نداریم!" این امر درست بر ضد عاملین آن حادثه تروریستی مبدل شد. حتا سبب شد دو کشور ترکیه و روسیه از نظر تدابیر امنیتی ـ استراتژیک بیش از پیش بهم نزدیک شوند، روابط سیاسی ـ اقتصادی حتا نظامی خود را گسترش دهند!
اکنون با توجه به مراتب فوق، بعدها معلوم خواهد شد که هدف از کشتن باصطلاح روزنامه نگار صعودی درسفارتخانه عربستان در ترکیه که بدست سرویسهای مشکوک خارجی صورت گرفت، چه اهداف و توطه ای در آینده علیه ترکیه در بر خواهد داشت. زیرا به گفته مطبوعات غرب آقای جمال خاشفجی متوفا یکی از یاران دیرین "بن لادن" بود که در افغانستان علیه روسها جنگیده بود. بعد راهش را از بن لادن جدا کرده، از یاران محبوب سازمان سیا، و روابط دربار صعودی و مخصوصا دلال موفق فروش سلاحهای میلیاردی بشمار میرفت.
البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که نظام و قانون اساسی جمهوری ترکیه که بدست زنده یاد "کمال آتاتورک" بنیان گذاری شده است یک نظام لائیک و غیر مذهبی است. و از معدود کشور های لائیک جهان بشمار میآید! اگر چه اردوغان بدستور دول غرب تلاش میکند، با ساختن مسجد بالای هر تپه، نظام لائیک ترکیه را از بین برده آن را شبیه جمهوری اسلامی ایران کند. اما نه اردوغان و نه غرب موفق به این کار نخواهند شد.