Skip to main content

اقاى محققى با سلام

اقاى محققى با سلام
سعیدرضا
عنوان مقاله:
سندرم جدید سهم خواهی زیر پوشش هشدار به سوریه ائی شدن

اقاى محققى با سلام
تفکراصلاح طلبی در رژیمهای دیکتاتوری درواقع عکس العمل سیاسی جناحهای واقع بین درون سیستم حاکم برای پایین کشیدن شعله های خشم توده های مردم و در واقع تداوم بقاى رژيم با نظمى جديد است. امروزه اصلاح طلبان هم ديگر دریافته اند که سیاست فشاراز پایین و چانه زنی در بالا در مواجهه با رژیمی ضد بشری که به هیچ پرنسیپ اخلاقی و انسانی پای بند نیست تخیلی بیش نبوده است.
سرنگونی طلبى و استفاده از روشهاى رادیکالتر به خودی خود یک تاکتیک مبارزاتی مطلوب برای کنشگر اجتماعی و سیاسی نیست. سرنگونی طلبی به واقع نتیجه طبیعی عدم وجود توان اصلاح پذیری درسیستم های استبدادی است. نیروهای فعال اجتماعی و سياسى در مسير احقاق مطالبات به حق توده هاى مردم و در پراتيك مبارزاتى خود با رژيمى خودكامه كه خود را نه وكيل موقت مردم در اداره امور كشور، بلكه صاحب كشور و مردم ميداند، بالاجبار راديكاليزه ميشوند.

صریح تر بگویم در واقع تمام نیروهای سرنگونی طلب، خود در ابتدا سعی در اصلاح وضع موجود از طریق شیوه های مبارزات قانونی داشته اند و هرگاه درعمل چنین شرایطی فراهم شود باز هم به استقبال آن میروند. آنان به واقع اصلاح طلبان بیرونی سیستم حاکم بوده اند.
نیروهای سرنگونى طلب به خوبی میدانند که رادیکال شدن هزینه مبارزه را افزایش، ارتباط ارگانيك بين نيروى پيشتاز و توده هاى ناراضى را كاهش و به همان اندازه شانس موفقیت را کاهش میدهد. لذا به سادگی تن به آن نمیدهند و مبارزه مردمى و مدنى هميشه اولين گزينه انان است.
در واقع این رژیم انحصار طلب و سركوبگر است که در نهايت شیوه مبارزه با خود را به اپوزیسیون خود تحمیل میکند. لذا هیچگاه نباید فراموش کرد که پاسخ سرکوب مستمر، مبارزه مستمر است.
جبهه ضد استبدادی بایستی درک امروزی جناحهای واقع بین تر نیروهای اصلاح طلب ازعدم اصلاح پذیری رژیم ضد بشری ولایت مطلقه فقیه و امادگى آنها برای شرکت در مبارزه اى مشترک، برای نابودی دیکتاتور و دیکتاتوری را ملاک تنظیم رابطه قرارداده و موجبات بالندگی این نیروها در جهت منافع مردم را فراهم آورد.
تاثیر گزاری بر نیروهای اصلاح طلب و جذب آنها به سمت مبارزه اى فعال برای نابودی استبداد مطلقه میتواند تا حد زیادی گسترش شکافهای موجود در سیستم حاکم را بواسطه حضور این نیروها در بدنه نظام حاکم، به ارمغان بیاورد. فراموش نکنیم که روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاريكى است.

بايد يكى شويم
اينان هراسشان ز يگانگى ماست