Skip to main content

آقای منوچهر میفرماید برای

آقای منوچهر میفرماید برای
Anonymous

آقای منوچهر میفرماید برای ایشان جالب بود که بداند آیا سومریان از ترکان تاثیر پذیرفته اند؟ در جواب باید گفت؛ زبان و فرهنگ سومریان از زبان و فرهنگ تورکو نشئت گرفته است. سومرها در فرهنگ تورکان رشد و نمو کرده اند. دانشمندان تورکولوق بر اساس اسناد و دلایل محکم و سنگ نبشته های قدیم زبان تورکی را تنها زبانی در جهان میدانند که چهارهزار سال پیش بدان تکلم میشده است و هنوز هم عیننا به آن تکلم میشود. در واقع زبان تورکو تنها زبانی است که بدون تغییر اساسی درهمان شکل علمی بدان تکلم میشود و با آن شعر و داستان و متون علمی ـ ادبی نوشته میشود. زبان تورکو بعنوان یک زبان دقیق نه تنها از نظرمتد هماهنگی آوا، فرم فونوتیک و بنیان گراماتیک بسیار قوی و محکم است، بلکه نزدیک چهارصد میلیون اتنیکهای مختلف با لهجه های مختلف بدان زبان تکلم میکنند، از شمال شرقی سیبری از ملت یاقوت گرفته تا ترکان اروپای غربی،

از شمال غرب چین از ترکستان شرقی از ملت اویغور گرفته تا تورکان آزربایجان جنوبی و تورکان سایر مناطق ایران، و دیگر مناطق خاور میانه، تورکیه و تورکمانان سوریه! و تورکان بالکان، و تورکان جزیره کریمه اوکرائین!.. و امثالهم. اما صرف نظر از بعضی تبلیغات ضد تورکو و تاریخ نویسی های غیر واقع بعضی دول غربی که برای جغرافیای موسوم به ایران تاریخ جعلی کوروش را ساخته اند! و صرف نظر از فیلمهای تبلیغاتی ضد تورکی که کانالهای مافیائی مدام آنرا نشر و پخش میکنند، در اصل ریشه و اصالت تمدن زبان بشریت از تمدن قدیمی چینی بگیر تا تمدن ترکان ایتالیا که به تورکان (اتروس و یا اتروک معروف هستند) و با آمیختن با مردم لاتین، شهر "رم" را بنا نهادند، و پادشاهان و فرمانده هان روم که کایسر، و یا "سزار" نامیده میشدند، "سزار یا "سزر" در تورکی به معنای جاویدان، و یا پادشاه جاویدان است. حتا نام شهر "روم" پایتخت ایتالیا نیز در واقع از شهر"اورم" آزربایجان اقتباس شده است. حتا در نقشه های قدیمی، آبهای دریای غرب ایتالیا، دریای "توران" نام دارد! شاهان کایسار، و یا سزار ایتالیا نیز مثل اساطیر و افسانه های تورکی سمبل گرگ را به مثابه نماد قدرت حاکمیت دولت خویش قلمداد میکردند، که هنوز هم این سمیل در اساطیر و افسانه های آنان قابل مشاهده است. در واقع بنا به اسناد و دلایل کافی میتوان گفت که اتروکهای ایتالیا با آمیزش با مردم منطقه لاتین در سه هزار سال پیش حروفات امروزی لاتین را تدوین نمودند. در اصل حروفات لاتین امروز شبیه همان حروفات " هورخان" یا " اورخون" است که زنده یاد " آتاتورک" نیز بدان اشاره میکرد، نشئت گرفته از زبان و تمدن تورکان اتروس یا اتروکهاست! از این جهت لازم است که تورکان به اصل فرهنگ خود یعنی به حروفات لاتین برگردند، تا بتوانند فونوتیک کلمات را آنطور که تلفظ میکنند، درست بنویسند، چون حروفات زبان عربی صرف نظر ازغنای آن زبان، با فونوتیک زبان تورکو، وهم آوائی کلمات انطباق کامل ندارد. تورکان چون از هزاران سال پیش در جغرافیای وسیعی از آسیا و خاور میانه، چین، سیبری تا اروپا زندگی میکنند تاثیر بسزائی در زبان و ادبیات ملل دیگر نهاده آنرا بارور نموده اند. بر خلاف رژیم دیکتاتور پهلوی و رژیم آخوندی پانفارس تهران، پادشاهان و سلاطین تورک از جمله "سلطان محمود غزنوی" که به ترویج شعر و ادبیات ارج مینهاد، در طول تمام حاکمیتش هیچ زبانی را نه تنها قدغن نکرد! بلکه حتا بدون حمایت سلطان محمود غزنوی شاهنامه ای بوجود نمی آمد. شاهنامه ای که پر از فحش و ناسزا است نسبت به ترکان، نسبت به عربها، نسبت به زنان، نسبت به ملل دیگر. در واقع شاهان تورک حتا در رشد و شکوفائی زبانهای دیگر از جمله زبان فارسی مشوق بوده اند.
لازم به ذکر است که قوانین گراماتیک زبان تورکو از نظرعلمی از روی متد ریاضی تدوین شده است. ریشه فعل در تمام حالات صرف آن در زمانهای مختلف لایتغیّر است. مخصوصا زایش تسلسلی کلمات، در زبان تورکو صرفنظر از تشکیل فعل از اسم، صفت، قید، حروف ندا...و امثالهم، حتا باید گفت؛ زبان تورکی قادر است از تک سیلاب، فعل بسازد، در صورتیکه چنین امری در کمتر زبانهای دنیا ممکن است. بهمین خاطربعضی از زبانشاسان آلمانی زبان تورکو را به زبان معجزه تشبیه میکنند که گویا قوانین صرف افعال، تسلسل زایش فراوانی کلمات و متد هم آهنگی آوای آن، نه بدست بشر، بلکه بدست یک نیروی آسمانی تدوین یافته است. چندی پیش مطلبی در صفحه اینترنتی "دویچه وله" بدان موضوع اشاره کرده نوشته بود: " زبان شناسان دنیا در این امر اتفاق نظر دارند که زبان بشریت ریشه در زبان آناتولی ترکیه ، مناطق آزربایجان و شهر" اورمو" دارد! این واقعیتی است که از نظرعلمی باید آنرا را پذیرفت! صرف نظر اینکه کسی تورکان را دوست دارد یا نه، خود بحثی جداست!