Skip to main content

با عرض سلام مجدد به آقای

با عرض سلام مجدد به آقای
سعیدرضا
عنوان مقاله:
نبرد طبقاتی با دین دولتیِ سرمایه سالار

با عرض سلام مجدد به آقای چنگایی،
من و جمع کوچک دوستانم با بینشهای متفاوت، معتقدیم که جنبش مردم ایران در برابر حکومتی ضد مردمی، از نبود اتحاد در عمل، نیروهای آزادیخواه و سرنگونی طلب رنج برده و فرصت سوزی میشود. لذا بر این باوریم که تنها از طریق ایجاد جبهه ای فراگیر و ملی از تمامی نیروهای آزادیخواه و برابری طلب میتوان استبداد دینی حاکم بر کشورمان ایران را به زانو در اورد.
ما معتقد به جدایی دین از دولت و برپایی حکومتی غیر موروثی هستیم. ما اگر چه دین ستیز نبوده و به باورهای توده های مردم احترام میگذاریم، ولی بر این باوریم که دین امری خصوصی است.
ما به یکپارچگی ایران باور داریم و معتقدیم تنها در صورت وجود یک حکومت دمکراتیک از نمایندگان تمامی اقشار، اقوام و ملل ایرانی و تضمین حقوقی برابر برای تمامی انها، میتوان ایرانی متحد و یکپارچه داشت.

ما معتقدیم که تنها از طریق ایجاد همنوایی و هم صدایی در جنبشهای کارگری، دهقانی، معلمان، دانشجویی، زنان... با جنبشهای ملی و قومی میتوان این رژیم قرون وسطایی را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاد.
ما در چهارچوب انچه بطور خلاصه نگاشتم، در حد خود برای همگرایی در بین نیروها و جنبشها فعالیت کرده و به افشا عوامل تفرقه انداز و وحدت شکن میپردازیم و در این مسیر دست شما رفیق گرامی را نیز به گرمی میفشاریم.

گرگها همراه و انسانها غریب
با که باید گفت این حال عجیب

باید یکی شویم
اینان هراسشان ز یگانگی ماست