Skip to main content

با درود به کانون فرهنگی -

با درود به کانون فرهنگی -
سعیدرضا
عنوان مقاله:
توسل به هیولای " تجزیه طلبی" برای نجات استبداد!

با درود به کانون فرهنگی - سیاسی خلق ترکمن،
یکی از موانع اصلی بر سر راه شکل گیری همگرایی ملی بین نیروهای آزادیخواه و برابری طلب از تمامی اقشار و ملل ایرانی جهت مبارزه علیه دشمنی مشترک، درک ناصحیح لااقل بخشی از این نیروها، از مطالبات و حقوق ملل ایرانی میباشد. درک ناصحیح از مسئله بسیار حساس، با اهمیت و بغرنج ملیت ها، که گاهی خود را به صورت یک شوینیسم لجام گسیخته و بی منطق نشان میدهد، تاثیرات مخرب و فاجعه آمیزی بر پروسه همگرایی مابین نیروهای آزادیخواه تمامی ملل گذارده و کماکان میگذارد.
چند گانه نگری قدرت های مرکزی به ملل مختلف ایرانی و پیشبرد سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن از طریق نفرت پراکنی و ایجاد رویاروئی مابین ملل ایرانی، دسترسی این ملل را به اتحادی پایدار برعلیه استبداد مذهبی حاکم با دشواریهای فراوانی روبرو نموده است، که سود آن تا به امروز یکسره به جیب رژیم ضر بشری حاکم ریخته شده است.

در فردای آزادی ایران این فقط توده های مردم هستند که درچهارچوب یک انتخابات آزاد نوع حکومت خود را با اراده ای آزاد انتخاب میکنند و احزاب و سازمان ها با ارایه و تبلیغ برنامه های خود به روشنگری و بالندگی سیاسی جامعه کمک خواهند نمود.
در چنین شرایط حساسی از تاریخ مبارزات مردم ایران با استبداد مذهبی و هنگامی که استعمارگران برای بلعیدن چنین لقمه چربی دست به هم میمالند و دهان باز میکنند، باز هم تاکید میکنیم هرگاه به این پراکندگی و تفرق در بین نیروهای دمکرات، آزادیخواه و دگرگونی طلب پایان ندهیم، هرگاه فعالانه جهت همبستگی و مبارزه در جبهه ای فراگیر در سطح ملی تلاش نکنیم، و هرگاه برای درمان دردی مشترک به دنبال درمانی مشترک نباشیم و ضرورت لحظه را فدای تعصبات گروهی، عقیدتی و فردی خود کنیم، شاهد فاجعه ای بزرگ خواهیم بود، یا کارتل های بین المللی دوباره دولتی دست نشانده را بر ما حاکم میکنند و یا یک معامله بزرگ رخ میدهد و استبداد حاکم خود را برای سالها  بیمه میکند. هر دو حادثه تبعات وحشتناک و جبران ناپذیری برای توده های زحمتکش تمامی ملل ایرانی، تحت استبداد مذهبی خواهد داشت.

باید یکی شویم، اینان هراسشان ز یگانگی ماست