Skip to main content

پرسش: سوسیالیسم چیست؟

پرسش: سوسیالیسم چیست؟
تبریزی

پرسش: سوسیالیسم چیست؟

پاسخ: عمومی سازی نهادهای اقتصادی در یک سرزمین سوسیالیسم است.

دوستان گرامی، برای فهم بهتر عمومی سازی (سوسیالیسم) نخست نگاهی به کارکرد رژیم گندیده و پوسیده ولایت فقیه می کنیم که کارش خصوصی سازی نهادهای اقتصادی در دوزخی بی همتا در جهان به نام ایران است! برای نمونه بانکداری در سایه این رژیم برخاسته از گور به بخش خصوصی واگذار شده است، واگذار شدن بانکداری به بخش خصوصی برابر با آن است که چند زرسالار وابسته به رژیم گدایان مفت خور آخوندی نخست بانک درست می کنند و سپس پول های بادآورده ای را که از راه وام دادن به مردم و رباخواری به دست آورده اند به جیب می زنند و به دارائی هائی با ارقامی نجومی و باور نکردنی دست می یابند!

در سایه خصوصی سازی های ایران بر باد ده رژیم دوزخی ولایت فقیه بیمارستان ها نیز به بخش خصوصی واگذار شده اند و اگر کسی بیمار شد یا باید پول .....

..... داشته باشد تا در آن بیمارستان های خصوصی درمان شود و یا از بی پولی بمیرد! روشن است که تنها پولداران می توانند از درمان های آن بیمارستان های خصوصی برخوردار شوند و کارگران و رنجبرانی که بیل و کلنگ و داس و چکش به دست گرفته و از بام تا شام کار می کنند و حتی توان خریدن نان ساده را هم ندارند در آن بیمارستان ها درمان نشده و خواهند مرد!

رژیم دوزخی ولایت فقیه کارخانه ها را نیز به بخش خصوصی واگذار کرده است و کارگران مانند جانوران در آن کارخانه ها از بام تا شام کار می کنند تا جیب های سرمایه داران و زرسالارانی که آن کارخانه ها را در دست گرفته اند با پول های مفت و بادآورده پر شوند! اگر هم کارگران برای پائین بودن دستمزد و یا پرداخت نشدن چند ماهه مزدشان دست از کار بکشند با پلیس ضد شورش و وزارت اطلاعات و پرونده سازی و زندان و شکنجه از آنها پذیرائی خواهد شد!

رژیم دوزخی ولایت فقیه مهد کودک ها، کودکستان ها، دبستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها و همه کانون های آموزشی را نیز به بخش خصوصی واگذار کرده است و اگر کسی پول نداشته باشد نمی تواند فرزندش را برای آموزش به آن کانون های آموزشی بفرستد!

به جز اینها اتوبوس شهری، مترو، راه آهن، فرودگاه ها، پست و تلگراف و تلفن و در یک واژه هست و نیست یک کشور در دوزخی بی همتا در جهان به نام ایران به بخش خصوصی واگذار شده است!

اما در سایه عمومی سازی (سوسیالیسم) بانک ها از آن همه مردم هستند و دولت برگزیده شده از سوی مردم به نمایندگی از مردم بانک ها را می گرداند و چون در سایه بانکداری عمومی (سوسیالیستی) بانک ها به خزانه کشور پیوند دارند چیزی به نام ورشکستگی بانک ها رخ نخواهد داد (پدیده ای که در سایه رژیم ولایت فقیه به فراوانی دیده می شود) و هیچکس نیز از راه وام دادن به مردم و راه اندازی دستگاه رباخواری به دارائی هائی با ارقام نجومی و باور نکردنی دست نخواهد یافت!

در سایه عمومی سازی (سوسیالیسم) بیمارستان ها نیز از آن همه مردم خواهند بود و درمان مردم در بیمارستان ها رایگان خواهد بود.

در سایه عمومی سازی (سوسیالیسم) کارخانه ها نیز از آن همه مردم خواهند بود و سود به دست آمده در کارخانه ها نیز به کارگران و رنجبرانی داده خواهد شد که در آن کارخانه ها کار می کنند.

در سایه عمومی سازی (سوسیالیسم) مهد کودک ها، کودکستان ها، دبستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها و همه کانون های آموزشی نیز از آن همه مردم خواهند بود و آموزش در آن کانون های آموزشی رایگان خواهد بود.

به جز اینها در سایه عمومی سازی (سوسیالیسم) اتوبوس شهری، مترو، راه آهن، فرودگاه ها، پست و تلگراف و تلفن و در یک واژه دارائی یک کشور از آن همه مردم آن کشور خواهد بود نه از آن چند سرمایه دار و زرسالار مفت خور!

دوستان گرامی، این بود فشرده ای برای فهماندن سوسیالیسم (عمومی سازی) با زبانی بسیار، بسیار ساده!