Skip to main content

دوستان گرامی، سنجش پدیده ای

دوستان گرامی، سنجش پدیده ای
تبریزی

دوستان گرامی، سنجش پدیده ای اقتصادی به نام صادرات و واردات در دو سیستم اقتصادی خصوصی و همگانی (سوسیالیستی) می تواند ما را به فهم ناهمسانی های این دو سیستم و سودبخشی اقتصاد همگانی (سوسیالیستی) برای مردم یک سرزمین برساند.

در ساختار اقتصادی سرمایه داری واردات و صادرات در دست زرسالاران بخش خصوصی است، در این ساختار اقتصادی کالاهای گوناگون یک سرزمین که ساخته شدن و فراوری آنها به دست کارگران و رنجبران و دهقانان گرسنه ای است که از بام تا شام کار می کنند تا جیب های کارخانه داران رژیم سرمایه داری پر شوند به دست گروهی از بازرگانان بخش خصوصی به کشورهای دیگر فروخته می شوند که سود به دست آمده از فروش آن کالاها نیز به جیب بازرگانان زرسالار بخش خصوصی ریخته می شود و به کارگران و رنجبران و دهقانان از این سودها چیزی نمی رسد!

هنگام واردات کالا از کشورهای دیگر باز هم زرسالاران بخش خصوصی .....

..... سیستم سرمایه داری کالاهائی را از کشوری خریده و به کشوری دیگر می برند و سود به دست آمده از فروش آن کالاها باز هم به جیب بازرگانان زرسالار بخش خصوصی ریخته می شود!

همچنان که آشکارا دیده می شود هنگام فروش کالاهای یک کشور به کشوری دیگر به دست زرسالاران بخش خصوصی سودی که می توانست از آن کارگران و رنجبران و دهقانان باشد به جیب مفت خورهای بخش خصوصی ریخته می شود و هنگام خرید کالاهای یک کشور و فروش آنها باز هم درآمد کارگران و رنجبران و دهقانان گرسنه ای که از بام تا شام کار می کنند برای خریدن کالاهای کشورهای دیگر هزینه می شوند و باز هم سود به دست آمده از فروش آن کالاها به جیب مفت خورهای بخش خصوصی ریخته می شود!

در سیستم اقتصادی همگانی (سوسیالیستی) سود به دست آمده از فروش کالاهای یک سرزمین به همه مردم می رسد چون دولت همگانی (سوسیالیستی) به نمایندگی از مردم آن کالاها را به کشورهای دیگر می فروشد و سود فروش نیز به همه مردم می رسد و هنگام خرید کالا از کشورهای دیگر تنها هزینه خرید آن کالا بدون سود از مردم دریافت می شود و هیچکس نیز در این میان پول های هنگفت و باد آورده را از راه واردات و صادرات کالاهای گوناگون به جیب نمی زند!

روشن است که زرسالاران و سرمایه داران بخش خصوصی سیستم اقتصادی سرمایه داری پس از ساختن داستان های گوناگونی مانند ما کارشناس بازاریابی هستیم، ما کارشناس حمل و نقل هستیم، ما کارشناس انبارداری هستیم، ما بازارهای جهانی را بهتر از همه می شناسیم و ..... با واردات و صادرات کالا به روش سیستم اقتصادی همگانی (سوسیالیستی) دشمنی خواهند کرد چون سودهای مفت و باد آورده را در سیستم اقتصادی همگانی (سوسیالیستی) از دست خواهند داد!