Skip to main content

آقای امیر متولی..در زمان

آقای امیر متولی..در زمان
lachin
عنوان مقاله:
اعدام در قاجاریه

آقای امیر متولی..در زمان قاجاریان که مردم بوسیله توپ ها اعدام میشدند , لاقل رشد و آگاهی ملت به آن حد رسید که به انقلاب با شکوه مشروطه منتهی شد و ملت یک آخوند مرتجع را به دار آویختند . در زمان پهلویان که ملت از « دروازه های تمدن بزرگ » عبور میکردند , به انقلاب اسلامی منجر شد و همان ملت عکس یک آخوند مرتجع را در کره ماه جتسجو میکردند. اگر در زمان قاجاریان مردم بوسیله توپ اعدام میشدند, در زمان پهلویان به خانه نوه قاجاریان (( زنده یا محمد مصدق )) که با رای مردم انتخاب شده بود, با ( تانگ ) حمله کردند. البته من هر دو این عمل ( غیر انسانی ) را همیشه محکوم کرده و محکوم میکنم. ولی اگر به تاریخ اروپا یک نظر سطحی بیافکنیم از این وقایع هر چه وحشتناک تر هم خواهیم دید. ولی انچه که مرا بیشتر به کنجکاوی انداخت , منبع این موضوع بود که از وب سایت ..
https://pdf.tarikhema.org
گرد آوری شده است. آنچه

در این وب سایت میتوان دید انسان را تا اندازه ای به فکر می اندازد . اجازه بدهید به اولین زوج بشر و فرزندان نخستین زوج بشر را در این وب سایت را باهم مرور کنیم.
https://pdf.tarikhema.org
اولین زوج بشر...
نطفۀ گیومرث که بر زمین ریخته می‌شود پس از چهل سال شاخه‌ای ریواس می‌روید که دارای دو ساق است و پانزده برگ.
این پانزده برگ مطابق با سال‌هایی است که میشه۱ و مشیانه۲، نخستین زوج آدمی، در آن هنگام دارند. این دو همسان و هم بالایند. تنشان در کمرگاه چنان به هم پیوند خورده است که تشخیص اینکه کدام نر است و کدام ماده امکان‌پذیر نیست. این دو گیاه به‌صورت انسان درمی‌آیند و «روان» به گونۀ مینوی در آنان داخل می‌شود. اورمزد اندیشه‌های اورمزدی را به آنان تلقین می‌کند:«شما تخمۀ آدمیان هستید؛ شما نیای جهان هستید؛ من شما را بهترین کامل اندیشی بخشیده‌ام. نیک بیندیشید، نیک بگویید و کار نیک کنید و دیوان را مستایید». نیروی بدی نیز در کمین است. اهریمن و همدستانش هم می‌کوشند که مشیه و مشیانه را از راه راست منحرف کنند. اهریمن بر اندیشۀ آنان می‌تازد و آنان نخستین دروغ را به زبان می‌آورند و آفریدگاری را به اهریمن نسبت می‌دهند. بدین‌سان نسبت دادن بنیاد جهان به شر نخستین گناه آدمی است. از این فریب و از این گناه نیروی آز بر آنان چیره می‌شود و گرسنگی و تشنگی بر آنان غلبه می‌یابد و سردرگمی آنان آغاز می‌شود. به کفاره این گناه مدت‌ها از داشتن فرزند محروم می‌ماند. توبه می‌کنند و سرانجام می‌توانند باهم وصلت کنند. نه ماه بعد مشیانِه جفتی را به دنیا می‌آورد که چنان به چشم مادر و پدر شیرین می‌آیند که مادر و پدر آن‌ها را می‌خورند و ازآن‌پس اورمزد شیرینی فرزند را تا بدان اندازه که میل به خوردن در پدر و مادر ایجاد کند از آنان برمی‌گیرد تا نسل آدمی برجای ماند و ادامه یابد. اورمزد به آنان کشاورزی، کشت گندم، دامداری، خانه‌سازی و پیشه‌های دیگر و هنرهای گوناگون می‌آموزد.
ازآن‌پس مشیه و مشیانه دارای هفت جفت فرزند می‌شوند، هر جفتی یک نر و یک ماده. هرکدام از جفت‌ها باهم وصلت می‌کنند و روانۀ یکی از هفت‌کشور می‌شوند. از آنان فرزندان دیگر به وجود می‌آیند و نسل بشر ادامه می‌باید. مشیه مشیانه درصد سالگی می‌میرند.
-------
فرزندان نخستین زوج بشر ...
------
شجرۀ نامۀ اعقاب مشیه و مشیانه اصل و مبدأ بسیاری از نژادهای گوناگون را دربر می‌گیرد. شا ای که در خونیرس و در ایران ویج اقامت کردند، نژاد ایرانیان را به وجود می‌آورند. باکمی تفاوت در متن‌ها، این نژاد از زوجی است که سیامک – نَشاک نامیده می‌شود. از سیامک – نشاک زوجِ فِرَواگ – فِرَواگین به وجود می‌آید و از فرواگ – فرواگین زوجِ هوشنگ – گوزَک.

به روایت شاهنامه تاریخ اساطیری ایران با گیومرث شروع می‌شود. در شاهنامه، گیومرث به‌جای پیش نمونۀ انسان، نخستین کدخدای جهان است که مردمان را می‌پرورد و پوشیدنی و خورشِ نو برای آنان پدید می‌آورد. سی سال پادشاه است و همه در اطاعت او. مردمان کیش او برمی‌گیرند. او پسری خوب‌روی نیرومند و نامجو به نام سیامک دارد و در مقابل، اهریمن پسری دارد بدسگال و گرگ‌صفت که نسبت به سلطۀ گیومرث و سیامک رشک می‌برد. سروش خبر این کینه را به گیومرث می‌رساند. او سیامک را با سپاهی به مقابلۀ دیو می‌فرستد. سیامک با دیو سیاه نبرد می‌کند. دیو سیاه بر سیامک چیره می‌شود؛ چنگ می‌زند و جگرگاهش را می‌درد. گیومرث از این خبر دژم و سوگوار می‌شود، ولی با یاری هوشنگ، پسر سیامک، به کینه خواهی و نبرد با دیو سیاه می‌پردازد چون هوشنگ بر دیو سیاه پیروز می‌شود، پادشاهی سی‌ساله گیومرث به سر می‌رسد.
نتیجه...بخاطر ازدواج خواهر و برادر های حاصله از نطفه کیومرث
تــــمـــــام ســـاکنــــان دنیــــــــا ایــــرانی هستــــــنــــد..