Skip to main content

جناب لاچین .. نوشته اید:

جناب لاچین .. نوشته اید:
محسن کردی

جناب لاچین .. نوشته اید: وشبختانه من در یک خانواده ای بزرگ شدم که مجموعآ با پدرم و برادرانم به مدت 53 سال برای این سرزمین خدمت کردیم ولی بعدآ فهمیدیم که اگر هزار سال هم خدمت بکنیم , چون (( تورک )) هستیم , در این سرزمین هیچ وقت « آدم » حساب نخواهیم شد. ». بسیار بسیار متاسفم که چنین تفکری دارید. راستش رو بخواهید وقتی نگاه میکنم مهمترین «دلیل» که ترکهای جدایی طلب برای جدایی شان می آورند همین است که فارسها ما رو آدم حساب نمیکنند و میگن ترکها خرند! ببخشید به این وضوح ناچارم حرف بزنم و پوزش میطلبم از ترکهای هم میهنم اما جای لاپوشانی نیست. شما اگر این عبارت مضحک ترکها خرند را که امثال خود شما جدایی طلبان بر زبان می آورید که معرکه را داغ کنید از شما بگیرند شما هیچ دلیلی برای توطئه جدایی آذربایجان ندارید. ادامه...

و چقدر مضحک است کسی بخاطر چنین دلیل احمقانه ای بخواهد جنگ و جدایی راه بیاندازد! فارسها شما را آدم حساب نمیکنند؟ شما هم فارسها را آدم حساب نکنید! اگر فارسها گفتند ترکها بعد از غذا خمیازه میکشند شما بگویید فارسها سرفه میکنند.. اگر فارسها اسباب بازی شما را گرفتند شما هم روی سرشان خاک بپاشید. خیلی خیلی خیلی این عذرهای تان کودکانه است. بعد هم کی گفته این کشور مال فارسهاست که فارسها شما را ادم حساب کنند یا نکنند. اگر فارسها نه.. بلکه بلوچها شما را آدم حساب نمیکردند بازهم میخواستید جدا بشید؟ راست حسینی بگید جناب لاچین مشکل شما چیست؟ من بازهم نفهمیدم. مملکتی که سیاست و اقتصادش دست ترکهاست و ترکها در ان حرف اول را میزنند قدرت دارند، ثروت دارند، حتا روستاهایش از بسیاری شهرهای جنوب ایران در رفاه بیشتری هستند چرا باید کسانی پیدا شوند که حرف از جدایی بزنند و دلایل غرض ورزانه و سبک و بی ارزشی به میان بیاورند که در این مملکت کسی ما را آدم حساب نمیکند! خب برادر من اگر واقعا حرف دلت این است تو برو آنکس که تو را آدم حساب نمیکند از این مملکت بنداز بیرون چرا تو از حقت بگذری؟ کی به تو گفته که آن آدم صاحب اصلی ایران است و تو نیستی!
30 سال پس از «جدایی آذربایجان جنوبی از ایران» تلویزیون این کشور با یکی از رزمندگان که پا به سن گذاشته اند مصاحبه ای بعمل آورده است: سلام همشهری! حالین یاخچی دی؟ : چوخ ممنون. - خب همشهری سالروز جدایی آذربایجان است و میدونیم که این جدایی به قیمت صدها هزار کشته و خرابی شهرهای بزرگ آذربایجان در اثر بمبارانهای فاشیستهای فارسستان بوجود آمد و البته صدها هزار فارس فاشیست راسیست را هم به درک واصل کرد. میخواستیم بدانیم دلیلی که شما را متقاعد کرد که در این جدایی مصر باشید چه بود.
لاچینی: بما میگفتن ترک خر!
-همین؟
- بله!
-خب شما نمیتونستین بگین فارس سگ؟
- یواشکی و ناشناس میگفتیم ولی در ظاهر نمیگفتیم که مظلوم نمایی کنیم
- آها.. والا در تاریخ خوندیم که به دلیل تبعیضهای دینی، نژادی و غیره جدا بشن اما به دلایل متلک و تکه انداختن یه همچه هزینه ای دادن فک نمیکنید همچی مسخره و بچه گانه بود.
لاچینی- نمیدونم والا.. دوتا بچه های خودم و برادرم و کلی در فامیل ما کشته دادیم. آره کار خوبی کردیم.
- خب نتیجه چی شد؟ حالا فارسها نمیگن ترک خر؟
- چرا میگن.. ولی ما نمیشنویم. ما هم هنوز میگیم فارس سگ
- در عمل چیزی حل نشد
- نع! ولی ما تونستیم با جدا شدن حسابی فارسها رو بسوزونیم چون اونها خیلی برای یکپارچگی کشورشون تعصب دارن.
- خب .. هم میهنان آذری، این هم صحبت های یکی از رزمندگان آن دوران. میلیونها فامیل و قوم آذری ارتباط شون رو در ایران از دست دادند و غم و درگیریهای بسیاری در میان اقوام و فامیلها بوجود آمد چرا که در ایران هنگام آشنایی دختر پسرها کسی از هم سابقه قومی نمیپرسید که ترکی کردی یا فارسی. و این درد بزرگی در کنار سایر دردها بود که ابعادش همچنان ادامه داره.
بله جناب لاچینی.. نه ما نازی هستیم و نه شما یهودی. «دلایل» شما برای جدایی آذربایجان هیچ پایه عقلی و انسانی ندارد و قابل فهم نیست. لذا تنها یک گزینه می ماند و آن این که طرفداران جدایی یا باید پول گرفته باشند یا عقل از سرشان پریده باشد. «کسی ما را آدم حساب نمیکند» دلیل جنگ جهانی دوم نبود.