Skip to main content

دوستان گرامی، مر شما را گفتم

دوستان گرامی، مر شما را گفتم
تبریزی

دوستان گرامی، مر شما را گفتم پیش از این که تجزیه ایران با روش آقای جمال پورکریم که برابر است با دیوارکشی های ناسیونالیستی میان کرد و فارس و ترک و عرب شدنی نیست! و نمونه آورده و گفتم که نمی توان از دیوارکشی میان آذربایجان و بخش های دیگر ایران کشوری برای ترک های ایران درست کرد چرا که زیستگاه ترک های ایران تنها آذربایجان نیست و ما در ایران میلیون ها تن ترک خراسانی، ترک مازندرانی، ترک شیرازی، ترک قشقائی، ترک خلج، ترک اصفهانی و ..... داریم که صدها سال است در بخش های گوناگون ایران که بسیار دورتر از آذربایجان هستند زندگی می کنند!

اکنون می خواهم به این نکته بپردازم که آقای جمال پورکریم روشن نمی کند برای ایشان کرد بودن برابر با چیست؟ و ترک بودن برابر با چیست؟ و عرب بودن برابر با چیست؟ و فارس بودن برابر با چیست؟ برای نمونه آیا برای آقای جمال پورکریم گویشور بودن به زبان ترکی نشانه .....

..... ترک بودن است و یا وابسته بودن به نژاد ترک نشانه ترک بودن است؟

روشن است که هرگز سخن گفتن به یک زبان نشانه وابسته بودن به یک نژاد و تبار نیست! برای نمونه اگر یک سیاه پوست از کودکی در خانواده ای آلمانی بزرگ شده باشد و آلمانی زبان باشد آیا ما می توانیم بگوئیم که این سیاه پوست وابسته به نژاد ژرمن است؟ و آیا ما چیزی به نام سیاه پوست ژرمن نژاد داریم؟

آقای جمال پورکریم می گوید که نام بردن از عرب های خوزستان با نام عرب زبان های خوزستان نادرست است و ما باید عرب های خوزستان را عرب تباران خوزستان بدانیم نه عرب زبان های خوزستان! اما ایشان روشن نمی کند کی و کجا عرب های خوزستان به آزمایشگاه های پزشکی رفته اند و پس از آزمایش های ژنتیک روشن شده است که عرب های خوزستان از نژاد ناب و یکدست عرب هستند؟ سخن آقای جمال پورکریم درباره سیدها چیست؟ سیدها از دیدگاه دانش تبارشناسی (علم الانساب) عرب به شمار می روند اما سیدهائی هستند که ترک زبان هستند (مانند جعفر پیشه وری و احمد کسروی) و سیدهائی هستند که فارس زبان هستند (مانند اشرف احمدی و فاطمه مدرسی و عفت ماهباز)

آقای جمال پورکریم اگر سخن گفتن به زبان کردی را نشانه کرد بودن می داند باید پاسخ دهد که اگر یک زردپوست چینی زبان کردی را یاد بگیرد آیا آقای جمال پورکریم آن زردپوست چینی را کرد می داند یا چینی؟ و اگر کرد بودن برای آقای جمال پورکریم برابر با وابسته بودن به نژاد کرد است باز هم آقای جمال پورکریم باید پاسخ دهد کی و کجا کرد زبان ها به آزمایشگاه های پزشکی رفته اند و پس از آزمایش های ژنتیک روشن شده است که کرد زبان ها کرد نژاد هستند؟

دوستان گرامی، در درازنای تاریخ همواره ناسیونالیست های نژادپرست گفته اند که چون ما وابسته به فلان نژاد هستیم و فلان نژاد نیز نژاد برتر است از این روی تواناترین، باهوشترین، خردمندترین، پیشرفته ترین، زیباترین، دلاورترین، تندرست ترین و ..... مردم جهان هم ما هستیم! در سرتاسر تاریخ پوچ بودن سخنان نژادپرستانه هزاران بار آشکار شده است و وابستگی به این نژاد یا آن نژاد یا دورگه بودن و چند رگه بودن نشانه برتری هیچکس در هیچ کجای جهان نیست و چیزی به نام نژاد برتر به جز مغز پندارباف ناسیونالیست ها در هیچ جا یافت نشده است!

اما گذشته از آن که نژادپرستی پنداری پوچ و یاوه و بی ارزش است در هیچ کجای ایران چیزی به نام نژاد یکدست و ناب و صد درصد سره یافت نمی شود و سخن گفتن از نژاد ناب و صد درصد سره آریائی و ترک و عرب و کرد و ..... فلسفه بافی خنده دار ناسیونالیستی است، سخن گفتن به یک زبان نیز هرگز نشانه وابستگی به یک نژاد نیست و میلیون ها ایرانی که با زبان های گوناگون سخن می گویند هرگز به آزمایشگاه های پزشکی نرفته اند تا پس از آزمایش های ژنتیک روشن شود که چه کسی وابسته به کدام نژاد است.

از این روی تجزیه ایران با روش کسانی مانند آقای جمال پورکریم و با دیوارکشی های ناسیونالیستی و نژادپرستانه میان مردم ایران شدنی نیست و ما از هر سو که نگاه کنیم ناسیونالیسم و پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی جز بن بست فرجامی ندارند!