Skip to main content

دوستان گرامی، فرجام تاریخ

دوستان گرامی، فرجام تاریخ
تبریزی

دوستان گرامی، فرجام تاریخ جهان از میان رفتن مرزهای به جای مانده از زمان برده داری میان انسان ها، از میان رفتن ناسیونالیسم، به جا ماندن یک کشور در همه جهان به نام کره زمین و رسیدن به تک میهنی (انترناسیونالیسم)، از میان رفتن سرمایه داری و رسیدن به کمونیسم جهانی است! مرزبندی های ناسیونالیستی که در زمان برده داری پیدا شده اند مانند تکه یخی که در دیگی پر از آب جوش افتاده باشد دارند از میان می روند و از میان رفتن این مرزها نشانه ای آشکار برای رسیدن به تک میهنی است! چنان که مساحت آمریکا و کانادا کمابیش بیست میلیون کیلومتر مربع است اما مرز میان آمریکا و کانادا جز بر روی نقشه های جغرافیائی در هیچ جا یافت نمی شود و مرز میان آمریکا و کانادا از میان رفته است! هزاران راه آسفالت و راه خاکی را می توان میان آمریکا و کانادا یافت که هیچ کنترلی بر روی آنها نیست و هر کس به آسانی .....

..... می تواند با ماشین و یا پیاده از این راه ها به آمریکا یا کانادا برود، زبان کاربردی مردم آمریکا و مردم کانادا هم انگلیسی است و اگر یک آمریکائی از این راه ها بگذرد و به کانادا برود کانادائی ها نخواهند فهمید که او آمریکائی است و اگر یک کانادائی به آمریکا برود آمریکائی ها نخواهند فهمید که او کانادائی است! در مرز میان آمریکا و کانادا برج های نگهبانی و سیم های خاردار و زمین های مین گذاری شده و توپ و تانک و زره پوش و تیربار و سربازان تفنگ به دست و سگ های ردیاب و گشت های مرزبانی و ..... دیده نمی شوند و اگر کسی دچار خودفریبی نباشد باید بپذیرد که از آمریکا و کانادا با مساحت کمابیش بیست میلیون کیلومتر مربع یک کشور یکتا ساخته شده است و این نمونه ای است از رفتن جهان به سوی تک میهنی! (انترناسیونالیسم)

به اروپا نگاه کنید، فرانسه و آلمان صدها سال با یکدیگر جنگیدند و صدها میلیون کشته و زخمی و آواره فراورده این جنگ ها بود، آیا اکنون مرز میان فرانسه و آلمان به جز کاغذ در جای دیگری دیده می شود؟ پول آلمان و فرانسه هم یکی شده است (یورو) و مارک و فرانک هم از میان رفته اند! کجا هستند برج های نگهبانی و سیم های خاردار و زمین های مین گذاری شده و ..... در میان مرز آلمان و فرانسه؟ آیا در میان مرز آلمان و فرانسه چیزهائی مانند خط ماژینو و خط زیگفرید دیده می شوند؟ اگر دیده می شوند کو خط ماژینو؟ کو خط زیگفرید؟ مرز میان ایتالیا و سوئیس کجاست؟ مرز میان هلند و بلژیک کجاست؟ مرز میان سوئد و نروژ کجاست؟ کو ناپلئون بناپارت شوونیست؟ کو کایزر ویلهلم پان ژرمن؟ کو بنیتو موسولینی فاشیست؟ کو آدولف هیتلر نازی؟ اگر کسی دچار خودفریبی نباشد باید بپذیرد که اروپا با ناسیونالیسم و نژادپرستی گردانده نمی شود و از سرتاسر اروپا یک کشور ساخته شده است، کشوری به نام اروپا ! و مرزبندی های ناسیونالیستی میان کشورهای اروپائی از میان رفته اند و همه این پدیده ها نشانه رفتن جهان به سوی تک میهنی (انترناسیونالیسم) هستند!

در فرجام تاریخ حتی مرزهای کمرنگ کنونی نیز که روز به روز هم کمرنگ تر می شوند از میان خواهند رفت و در سرتاسر جهان یک کشور بر جای خواهد ماند، کشوری به نام کره زمین! و این برابر است با رسیدن به تک میهنی! (انترناسیونالیسم) و در فرجام تاریخ گذشته از آن که ناسیونالیسم و مرزهای ناسیونالیستی میان انسان ها از میان خواهند رفت رسیدن کشور یگانه ای به نام کره زمین به کمونیسم جهانی بی چون و چراست!

از سوی دیگر در میان ایرانیان ناسیونالیست هائی را در سده بیست و یکم می توان یافت که به جای پندآموزی از فرجام ناسیونالیست ها در درازنای تاریخ و به جای فهمیدن آن چه که در جهان کنونی می گذرد و به جای دیدن راهی که جهان و جهانیان در آن گام گذاشته اند بزرگترین آرزویشان دیوارکشی های هیتلری میان کرد و فارس و ترک و عرب در ایران است و اینان کسانی هستند که مغزشان با پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی در شش هزار سال پیش و در زمان برده داری که زمان پیدایش ناسیونالیسم است یخ زده است!